30 de idei asezate pentru un suflet fara astampar (schite,ganduri,randuri)


Nu-s eu Cel care-a inventat iubirea
Nici cel ce prima oara se îndragosteste
M-am saturat sa caut fericirea
Si sa mai cred în „suflete” orbeste.

Nu-s eu cel care-a inventat minciuna,
Cand m-am nascut era deja în toate,
Dar pentru mine tu esti numai una,
Iar noi nu suntem sfinti si raiul e departe…

*

Scantei si lumini, lacrimi prind radacini…
*

S-au conturat pe buze cuvinte nespuse/
Amortite surasuri torturate de vremi/
As vrea sa pun capat iubirii ascunse/
Cuvinte nescrise pe trup sa-mi asterni/
*
Croiam trasee triste prin nisip,
Restituindu-mi universul provizoriu
Pe care eu,în lipsa ta subit,
L-am îmbracat în vina si orgoliu.

*

Ma supun lumii tale cufundate-n cosmaruri
*
Mereu trebuie sa existe o fereastra în trecut prin care sa privim cand ne doare prezentul.
*
E posibil ca toti sa loveasca în tine,
Tot la fel de posibil sa renunti sa mai lupti,
Cand obosesti încercand sa separi raul de bine,
Mai spune-ti o data: eu n-am sa renunt.

Si probabil ca nimeni nu va crede în tine,
Tot la fel de posibil sa te-mpiedici de ei,
Dar calca-n picioare tot ce crezi ca nu-i bine
Si-aminteste-ti ca lumea se-mparte la 3.
*
Te tin în brate strans,
Iti mangai chipul plans
De lacrimi ce s-au scurs
Si au patruns prin mine.
*
Singuratatea mea, singuratatii tale vreau sa-i tina de urat.
*
Avea un geamantan plin cu regrete,
Mi-a spus ca nu se mai întoarce-acasa
Si-n doua saptamani o sa ma uite
Sau cel putin o sa arate ca nu-i pasa.

Împacheteaza cele necesare,
Din sifonier ascunse magazine,
Mi-a spus ca nu se mai întoarce-acasa
Si-n doua saptamani uita complet de mine.

Îsi ia pantofii si închide usa,
Îmi face semn sa n-o mai urmaresc,
Spunea ca nu mai crede-n juraminte
Si era sigura ca eu n-o mai iubesc.
*
Daca nu trece prin suflet, tot degeaba.
*
ti-am promis paradisul, uitand sa te-ntreb:
a iubi e speranta sau numai un verb?
tu stii ce-i iubirea, ce-ar putea ea sa fie?
eu am doar o idee, ti-o voi spune doar tie.

*
În sufletul meu s-a mutat de-o vreme,
Şi universul ei şi-al meu s-au întâlnit
Pentru noi nu există azi sau mâine,
Există numai început şi-apoi sfârşit.
*
-Ce se ascunde în sufletul unui om?
-Niciodata nu poti sti, e o încapere prea mare s-o cuprinzi cu privirea.
*
Lăsaţi pămantul să respire, oameni,
Să nu-l mai sufocăm, măcar o vară,
E obosit şi prea bătran să mai suporte,
Tălpile noastre-ncinse o să-l doară.
*
Marginit la definitii
Raman doar un punct pe harta
Refuzand alte conditii
De-a picta natura moarta.

Sevaletul ma asteapta
Dar imaginea-i obscura
Îi voi desena îndata
Portretul Mamei-Natura.
*
S-au uitat în carti cuvinte,
Necitite sau uitate,
Îndurand profunde patimi,
Veacuri de singuratate.

Tiparite pe retina
Fara vina de-a fi scrise,
Stranse inutil în pagini,
Mai apoi fiind ucise.
*
Un compromis mai ucide un vis.
*
Greşeala oamenilor stă în ambiţia stranie de a cunoaşte totul despre alţii înainte să se cunoască pe sine.Aşa cum trebuie să ne apropiem atunci cand privim lucrurile,ca totul  să fie clar, trebuie să ne îndepărtam apoi, pentru a le întelege. Faptul că am găsit puterea să-mi reproşez toate greşelile şi să-mi adjudec sentinţe, m-a determinat să-mi păstrez credinţa în perfecţiune. Ăsta sunt eu, un realist cu slăbiciuni idealiste, conştient că-i utopică lumea ce şi-o doreşte, dar totodată refuzând să accepte că destinul acestei lumi este sortit eşecului.Mă deschid ca o carte şi mă las răsfoit filă cu filă, până la cuprins.Învaţă să mă citeşti şi să descoperi pe îndelete omul din spatele cuvintelor.
*
Fiecare zi e un rest dintr-o împartire a vietii.
*
Te învata sa crezi, chiar daca nu vezi,
Iubirea-i ascunsa în cutii de carton
Începi sa te pierzi, cand ei vin cu dovezi,
Si ajungi sa afirmi ca iubirea-i un zvon.
*
Unii prospera,altii dispera
*
în romanul vietii tale
sa-mi aloci numai un rand
sa nu scrii, te rog, acolo
de ce m-ai iubit sau cand
scrie doar ca nu îti pasa
dar ce simti sa nu mai spui
scrie: el va fi cu mine
eu, niciodata a lui.
*
ce scriu si ce citesc
le poti afla pe toate
ce simt si ce traiesc
numai pe jumatate
*
Daca din mine ai cules iubiri,
Comori mai mari de-atat nu cauta…
*
te iubesc enorm, stiu ca si tu ma iubesti,
dar esti uneori mai rece decat iernile rusesti.

*
Iubirea-i relativa, din ea deriva alte zeci de stari si sentimente. Nu-s permanente, doar iubirea este; decorul de poveste îti topeste glasul si cu compasul trasezi un ideal comun. Am sa raman doar un baiat ce si-a cantat iubirea în surdina, într-o masina a timpului care s-a dereglat.
*
Iubirea, un cuvant caruia nu-i gasesc decat prezent.
*
Ai cazare pe viata în inima mea
*
În colţul străzii s-a deschis un chioşc,
Distribum iubire ilegal;
Provoacă dependenţă- un fapt demonstrat,
O fabricăm şi-apoi o transformăm în drog letal.

Afacerea prosperă şi pe timp de criză,
Lumea dorind iubire mai mult ca oricând,
Ce mai contează dacă-i interzisă,
Ce mai contează dacă stăm la rând !
*
Am asuprit peretii cu portrete moarte
Casa a capatat forma unui muzeu
Acoperit pe margini cu picturi abstracte
Candva pictate chiar de Dumnezeu.
*
adunam toata iubirea si o împartim la doi
poate doar dintr-o greseala rezultatul va fi NOI

foto: alifann.

 

Explore posts in the same categories: Ganduri

18 comentarii pe “30 de idei asezate pentru un suflet fara astampar (schite,ganduri,randuri)”

  1. alina Says:

    multe ganduri..si incurcate.o placere sa-ti citesc randurile

  2. Rodica Says:

    wow, nu era blondă bruna?

  3. Altcersenin Says:

    „Greşeala oamenilor stă în ambiţia stranie de a cunoaşte totul despre alţii înainte să se cunoască pe sine.Aşa cum trebuie să ne apropiem atunci cand privim lucrurile,ca totul să fie clar, trebuie să ne îndepărtam apoi, pentru a le întelege. ” …
    si pacatul… de-a judeca, a critica la altii ceea ce noi singuri facem…


  4. Nu esti tu Cel ce-a inventat iubirea, dar de te-asemeni Lui, poti intalni IUBIREA.🙂

    Ganduri bune pentru tine, Andrei, in acest nou an, in care am intrat! 😀


  5. […] ce au mai scris prietenii mei din blogosferă: Adela Onete; Alioșa; Andreihappyday; Alexandrescu Daniela; Cristi Petre; Cristian; Gabriela Elena; g1b2i3; Gabriela […]

  6. roxs Says:

    Niciodată nu am avut suficiente cuvinte să spun cât de frumos scrii.Și după atâta timp…nici acum nu am.


  7. […] Pătrănoiu, Dr. Lecter, Lotussarina, Theodora, Daniela, Alioşa, Ana Usca, Vero, Andrei, Victor Cătălin,  Atelier literar, Adrian Voicu, Blog event, Cristina, Bogdan, Victor, […]

  8. roxs Says:

    E ciudat oare să urezi unui vechi prieten un „La mulți ani!” întârziat?La mulți ani,dragă Andrei!Să fii sănătos,să ai parte de tot binele din lume,să fii iubit și toate visele să ți se împlinească!


  9. […] din blogosferă îndrăgostiți de România: Alioșa, Ana Usca, Andrei, Ana Drăgan, Arici de mare, Bodolică Alexandru, Caius, Cristian, Cristian […]

  10. Luigia Says:

    intr-adevar e o placere sa citim ce scrii tu…Potrivit titlu ai ales, domnule Andrei! O zi buna iti doresc!


Lasă un răspuns

