Ireversibile clipe (întindere de vise)


Aprinde-ti o tigara.Si lasa fumul sa ne înconjoare pe-amandoi.Atata toamna e în mine încat în suflet mi-au crescut gutui.Te devorez cu sete. O sete pe care doar oceanele o sting.Buzele tale au gust de cirese coapte, si e ciudat cum numai eu le simt. Si ca un profitor obisnuit cu prada, te domin înainte sa termini ce ai de spus. Cuvintele-s în plus, noi ne cunoastem dinainte sa ne fi nascut. Sau cel putin asa credeam la început, acum ma bucur sa te stiu a mea. Sa stiu ca împartim cafeaua dimineata, si zambetul tau tine locul zaharului din cafea.Ca ma întrebi în fiecare zi ce haine sa mai porti, si ca te am, si ca te lasi sa fii a mea…
De la balcon e-asa de mica lumea.Sperantele-mi ajung pana la Arcul de Triumf.Tu pregateai dejunul, eu ma-nfruptam din aerul curat al ploii de aseara.Si nu stiu de ce toata lumea se grabeste, de ce nu savureaza din magia diminetii, de ce taraste numai întristare dupa ea…Secundele sunt unice, hai sa taiem în doua clipa si sa-mpartim cu cel de langa noi toate dorintele si anii care ne-au ramas.Sa facem bucurie din orice necaz, sa-mpaturim ziua de ieri si s-o varam într-un registru plin cu fise, pe care stau scrise declaratii de iubire, soptite la ureche într-o noapte.Sunt multe întrebari fara raspuns, candva erai raspunsul meu la toate.Dar sa nu crezi ca nu te mai iubesc…îmi tii de cald în fiecare noapte.
Eu sunt necunoscutul care te cunoaste cel mai bine. Mi te-ai deschis precum o carte- la cuprins, si-am înteles tot continutul tau. Si stiu ca ai un suflet captusit cu timbre, si cateodata mai citesti scrisorile pe care ti le trimiteam.Dar sunt aici, lasa-l pe „ieri” în spate, hai sa nu devenim ca oamenii care se pierd pe strada, în goana lor nebuna catre Nicaieri.De ce am cauta metodic niste sensuri,cand viata singura traseaza rute pentru noi? E caruselul vietii si al mortii, sfarsitul e acelasi, doar suferinta o-mpartim la doi.E ca si clipa, pentru ca viata-i doar o clipa daca-i privita din exterior.Întai actor, pe urma spectator…aceeasi piesa si aceeasi scena si doar din cand în cand un alt decor.

sursa foto: deemaah.
Explore posts in the same categories: Evadare

Etichete: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

40 comentarii pe “Ireversibile clipe (întindere de vise)”

  1. mishaela Says:

    bine punctat. frumoasă e iubirea în tine, şi pare aşa simplă …

  2. Better Says:

    asta este…adevarat si tu o spui frumos.

  3. Rodica Says:

    Melodia da ma duce cu gandul la Bryan Adams…

    cred ca din limitare,nu pot auzi melodia asta decat in interpretarea lui.
    Simti frumos…

  4. ancaaa14 Says:

    Bună Andrei.:)
    Îţi urmăresc de ceva vreme blogul şi îmi place foarte tare felul în care scri. Surpinzi totul aşa de subtil.
    Mă bucur ca ţi-ai refăcut blogul public.
    Iubirea e ceva special. Felicitări!

  5. aliz3 Says:

    De fiecare dată reuşeşti să mă uimeşti .


  6. […] Nicolae, Nicolae, moş preaîncolţit, Ca pe porc, vine Crăciunul, să îţi dea cuţit – Şi rămân în urmă ghete de cizmari de soi Ce au încălţat o ţară , însă cu noroi – Nicolae, Nicolae, moş mitraliat, Ai plecat, şi-ai luat cu tine viaţa de la stat – Şi-a rămas în urmă-n ghete, fără tălpi şi aţă, Viaţa cu-amintiri de pâine, viaţa de pe piaţă – Nicolae, Nicolae, moş batjocorit, Vinovat eşti, Nicolae, că nu ai murit – Tot mai bântui pe planetă, pe la creditori, S-achiţi ţării, datoria, şi apoi să mori – Nicolae, Nicolae, moş analfabet, Pe planeta de gunoaie, tu erai Poet – Şi cu saci de mâna-a doua, de zaharicale, Încălţai fără zgârcenie, talpa ţării tale – Nicolae, Nicolae, moş vitriolat, Ce ne mai aduci în ghete, ce decret de stat ? Ce programe, şi ce fapte, că ai copii mulţi, Şi-au rămas şi fără carte, flămânzi şi desculţi – Nicolae, Nicolae, moş ciumat şi rău, Ce-o fi fost, nebun şi-n moarte, şi pe capul tău ? Condamnat să aduci daruri, ţării tale, mort – Ţi-au acoperit calvarul foile de cort – Nicolae, Nicolae, sub drapelul roş, Ţi se vede, goală puşcă, crucea ta de moş – Vino, moşule, şi drege, ce mai e de dres – Că pe-afară tragem linii, doar după deces – Nicolae, Nicolae, dac-ai înviat, Cântă internaţionala limbii de la sat – Că ai fost şi tu, ţărane, moşule de soi, Doar un drept al ţării tale, ţara de apoi – Nicolae, Nicolae, mort, dar vrednic eşti Să ne bâlbâi despre mame, şi copii, poveşti – Şi în ghetele curate, să ne pui, în dar, Câte-un loc de muncă, frate, şi-un abecedar – Nicolae, Nicolae, şi ţi-aş mai ura Dar nu-i ţara poftei tale, ci a altora – Măcar, moşule, din ceruri, să ne pomeneşti – Căci de daruri, avem darul limbii româneşti – Şi de nu ne-aduci nimica, e pentru că n-ai, Moşule cu traistă mică, un sălaş în rai – Dar împarte cu noi, frate, banii care scad, Şi Crăciunul, moşulică, tot cu noi, în Iad … […]

  7. Jad. Says:

    Cate adevaruri minunate :X


  8. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]


  9. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]

  10. Veverita Says:

    la tine iubirea e atat de simpla…la tine 2+2=4…la mine e mai complicat,la mn totul e complicat..

  11. Yana Says:

    „necunoscutul care te cunoaste cel mai bine”…ideea care mi-a placut cel mai mult din postul tau.
    Am citit cu placere ca de fiecare data, acum insa imi pari indragostit. Frumos!


    • Abia acum? Si eu care credeam ca-mi exteriorizez trairile mai mult decat admite moralitatea.Daca tu îmi spui ce este dragostea, am sa-ti spun cat de îndragostit sunt🙂

      • Yana Says:

        Hmmm…da, abia acum. Si nu am definitii pentru dragoste, chiar nu am,de altfel nici nu mi-ar placea. Dragostea nu se defineste, se simte, se inspira, se respira, se emana, se..traieste pur si simplu.
        Si nu, nu ai depasit limitele moralitatii.

  12. teonegura Says:

    E un poem in proza, asa l-am perceput… Dar oare scena n-ar fi goala si teatrul chiar banal de-ar fi numai un monolog? Mirosul de gutui din parul ei crescut la tine-n suflet va apropie, e o prezenta, nu doar un decor…


  13. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]

  14. Addina Says:

    Minunat postul, ca si celelalte de altfel. Prin intermediul a ceea ce ai scris iubirea pare atat de simpla si de minunata.
    Am citit majoritatea posturilor si mi`au placut foarte mult, mai ales poeziile.
    Nu stiu cat de mult conteaza[avand in vedere ca eu sunt o incepatoare in chestia cu blogul] dar sa stii ca ai un loc in blogroll`ul meu.


  15. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]


  16. […] să se comporte ca Anca cu mătuşa lor: Alex, Ada, Andrei, Suzy, Alex, Caius, CrissDinu, Geocer, Ivona, Kate, Lala, Magykhurin, Nice, Oana, Oty, Shauki, […]


  17. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]


  18. […] Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, […]


  19. Dacă e despre iubire…Mă apropii.Tac…şi observ.
    Dar aleg acum să-mi scriu tăcerea.Pe alb.Cu negru.
    Se spune că iubirea e frumoasă.Că iubirea doare.Că iubirea…oh,şi câte nu se spun!Dar câte se simt despre iubire?Oare tot atâtea câte se spun?Sau mai multe?Nu,n-aştept răspuns.Odată,îl voi găsi eu.
    Acum plec.El…mă aşteaptă(în vise,deocamdată).


    • Am scris un poem acum ceva timp si spuneam într-o strofa:
      Sunt prins aici,elibereaza-ma
      Da-mi libertatea la care am sperat
      Iar daca nu,macar viseaza-ma.
      La tine-n vis sa ne-ntalnim cu-adevarat !

      Nu cred ca se poate vorbi despre iubire decat subiectiv.Cuvintele ajuta sau încurca însa nu putem cunoaste iubirea studiind dex-ul.
      Perfect loc de întalnire visele.Cand ating profunzimea se deschid în realitate.Cu asteptarea nu sunt prea împacat, îmi place sa fiu punctual…

      Îmi place Richard Marx.Multumesc🙂

  20. Anchu Says:

    Frumoase cuvinte ce sunt desprinse dintr-un suflet ce e ratacit in labirintul iubirii…si care nu-si doreste firul Ariadnei pentru a scapa din acest dulce vartej al inimii…

  21. Altcersenin Says:

    „Secundele sunt unice, hai sa taiem în doua clipa si sa-mpartim cu cel de langa noi toate dorintele si anii care ne-au ramas.Sa facem bucurie din orice necaz” – de-ar fi posibil, ce bine-ar fi!…


Lasă un răspuns

