Cuprins


În timp ce noi ne măsurăm în zile viaţa,
Labirintul uitării mai deschide o uşă.
Nu-i nimeni acasă ori nu vrea să răspundă
Când oamenii-şi află sfârşitul la ştiri.
Îmi fumez nemurirea, sicriul e gata-
Prefaţa nu precizează cât de bun e romanul,
Dar şi-aşa nu contează când singura grijă
E să uit până mâine eşecul de ieri.

Se-apropie toamna, comete se-nvârt,
Universul meu paşnic decretează război
Fiinţa abstractă se întoarce-n pămant,
În alt capăt al lumii cineva te aşteaptă.
Rugineşte pământul şi tremură clipa,
Sufletul meu a îmbătrânit prematur,
Oraşul adoarme când pianul începe
Să redea melancolic un faimos „lullaby”.

*Prin lentilele mele lumea nu pare roz,
Curcubeul omite culorile vii-
Şi speranţa e gri, şi iubirea tot gri
Aşteptarea abundă în culori cenuşii.
Mă dezgustă tăcerea în asemenea clipe,
Povară mi-e plânsul şi durerea blestem,
Dar mai bine te culcă şi dacă-s pe moarte
Din coma de vise voi uita să te chem.

 

*exceptând ultima strofă, poezia Cuprins poate fi regăsită şi în paginile primului volum Amprente Literare.

Explore posts in the same categories: Evadare

Etichete: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

13 comentarii pe “Cuprins”

  1. aliz3 Says:

    *Prin lentilele mele lumea nu pare roz,
    Curcubeul omite culorile vii-
    Şi speranţa e gri, şi iubirea tot gri
    Aşteptarea abundă în culori cenuşii.
    Imi place mult.


  2. […] Astazsimt bacovian. Nu, nu, nu, nu este o poezie in care sunt prezenti mortii, cadavrele si sicriele, insa apare mentionat destul de des: […]

  3. Rodica Says:

    Stropeste-ti sufletul cu dragoste si toamna iti va fi calda…

  4. Yana Says:

    De unde atata sfasietoare tristete la varsta asta? Nici eu nu sunt cu mult mai mare, dar niciodata nu am fost asa, sau oricum am trecut repede peste asemenea stari, chiar daca uneori aveam senzatia ca ma coplesesc.
    Frumos scris, intr-adevar, dar atata gri, culori cenusii, apoi curcubeul acela care omite culorile vii…Eu am asa o viziune frumoasa asupra toamnei si ma regasesc atat de bine in ea cum chiar nu stiu cine o mai face, dar asta fara sa fiu trista. As vrea sa citesc ceva optimist scris de tine, sa ma faca sa zambesc strengareste, sa ma bucur ca un copil. Viata e mult mai frumoasa, stii? Ok…stiu ca stii.
    Am sa te citesc in continuare, intr-o zi am sa gasesc si textul acela vesel.

  5. altcersenin Says:

    of! pentru mine toamna se asociaza anume cu culori cenusii, rascolind amintiri ce par visate, iar de unele as fi vrut sa nu-mi mai amintesc, sau mai bine sa nu se fi intamplat niciodata… dar eu am pasit pe jumatatea drumului spre „alt capăt al lumii” ….
    sensibilitatea trairilor tale impresioneaza… intriga – de ce „Aşteptarea abundă în culori cenuşii”… ai atata timp inainte… sunt sigura ca vor fi culori si mai vii…


  6. […] iar tuturor: Ada, Ana Usca, Anca, Andrei, Blue Caffe, Caius, Cammely, Carmen, Consiliul Blogosferei, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Dispecer, […]

  7. Alex`andra Says:

    prin lentilele mele lumea nu pare roz, dar nu-i loc de îngrijorare, ochii nu-s nici căprui,nici chiar verzi, aşa că ceaţa se-aşterne în pas vioi , astfel că mă văd nevoită să ies din starea tâmpită de letargie şi să fac o ultimă sforţare pentru a îndepărta valul de ceaţă ce s-a aşternut peste mine şi . . . învingând ceaţa . . . am readus soarele pe feţele LOR😀
    pam pam:mrgreen:

  8. cristishady Says:

    Să redea melancolic un faimos “lullaby”… sunt asa speriat de acest „lullaby”..Miroase a drama, a moarte ( chiar si doar sufleteasca) si a multa ..suferinta.


Lasă un răspuns

