Recidivist


Sunt un recidivist într-ale iubirii…
Onorată instanţă, cer pedeapsa capitală,
Iubirea a făcut din mine un instigator.
Îmi duc zilele ca într-o carceră
Şi ocara lumii îmi lasă urme pe creştet.
Sufletul se crede profet,
A înnebunit şi anunţă sfârşitul.
Nu mă iertaţi, precum nici eu n-am ştiut să iert,
Spunând că în dragoste nu există păcat.
Stiu c-am greşit, şi de aceea
Eu astăzi, în faţa dumneavoastră mă predau.
Mărturisesc,
Am furat zeci de inimi,
Am ucis sute de iluzii ale femeilor,
Am îngropat pasiuni nebănuite,
Iar acum nimeni nu va şti unde să le caute.
Am desprins de suflet mii de trupuri
Şi le-am periclitat nemurirea.
Fiecare privire era de fapt un glonte otrăvit,
Săgetând aleasa cu precizia lui Cupidon.
Am folosit iubirea în scopuri personale,
Un viciu la început, apoi o necesitate.
Misiunea mea a fost să iubesc
Dar priviţi-mă în ochi şi întelegeţi-mi durerea:
Sunt captivul iubirii,
Nu mai vreau la carceră- libertatea mi-e fatală!
Înduraţi-vă de mine,
Potoliţi-mi setea de dreptate şi apreciaţi sinceritatea.
Iar de pedeapsa supremă nu e cu putinţă,
Legaţi-mi trupul în cămaşa de forţă,
Înnodaţi-mi spiritul de bolta cerească,
Apoi lăsaţi-mă să cad până mă fac una cu pământul.
Lăsaţi doar glasul să trăiască şi să dăinuie,
Ca un nebun solitar ce-şi cântă amagirile
Plimbându-se pe un colţ al planetei
Necunoscând iubirea nicicând.

 

*textul reprezinta o pledoarie pentru suflet si îl puteti citi si în primul volum Amprente Literare

Explore posts in the same categories: Evadare

Etichete: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

21 comentarii pe “Recidivist”

  1. miscellaneous11 Says:

    Foarte frumoasă poezie, Andrei, chiar e una din preferatele mele, aș putea zice.🙂


    • Am scris-o acum cateva luni si ma gandeam sa nu o mai postez.Între timp s-au schimbat multe, de la idei si ganduri, pana la modul în care scriu sau starea predominanta de spirit.Este bine totusi ca cei care nu au avut ocazia sa rasfoiasca primul volum al Amprentelor, sa regaseasca aici macar o frantura din textele publicate.Va mai fi înca una,si ultima de altfel, cat de curand.

  2. aliz3 Says:

    Impresionant , ca de obicei .

  3. Alexandra Says:

    „Am desprins de suflet mii de trupuri
    Şi le-am periclitat nemurirea.”

    Deosebite versurile acestea, mi-au atras atentia in mod special.

  4. Yana Says:

    Da, chiar frumoasa ideea de „captiv de iubire”, mi-a placut mult. Ca de fiecare dat, o placere sa te citesc.


    • O placere sa te am ca cititor! În iubire nu poti fi stapan,ea înseamna supunere reciproca.Suntem cu totii captivi în iubire, însa paradoxal, niciodata nu ne-am putea simti mai liberi decat atunci cand iubim.

  5. Rodica Says:

    Necunoscand iubirea?
    Atunci,la ce bun atata tevatura,Casanova?


  6. Da, stilul asta imi place la nebunie!🙂 Poate pentru ca identific si cu versurile…si stiu ca nu sunt singura… cine stie cate milioane de recidivisti in iubire exista pe lumea asta…


    • E aproape inevitabil.Nu poti sa traiesti fara sa fi iubit macar o data.Iubirea face parte din etapele vietii, daca nu cumva ea însasi este viata.Am ajuns sa am dubii în aceasta privinta…

      • Yana Says:

        Iubirea ESTE viata! Si asta ti-o spun eu, care am lasat si medicina fara cuvinte de cand iubesc. Niciun tratament nu mi-a facut atat de bine ca dragostea,nicicand nu m-am simtit atat de bine, in ciuda unui diagnostic mai mult decat sever. Sa nu ai dubii, asta e un adevar, o realitate si eu chiar sunt cea care poate sa il spuna, pentru ca il traiesc in fiecare clipa. Dragostea face minuni, stiai? Cine nu crede asta sa nu mai spuna in veci ca iubeste.

  7. teonegura Says:

    Dragul meu pusti, probabil ca si mine, recidivezi mereu cu o naivitate debordanta, c-ar spune altii ca tu esuezi, insa noi stim prea bine ca traim in zboruri pline de iubire, catre o inima, a Ei…


  8. […] iar tuturor: Ada, Altcersenin, Ana Usca, Anca, Andrei, Caius, Cammely, Carmen, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Deceneu, Dispecer, Erase Rewind, Florin, […]


  9. […] din… blogul feminin…  O vreme, sper… Evenimente turdene, cu şi la Zamfir.  Andrei e… recidivist. A folosit iubirea-n… scopuri personale! O da!… Un cîntec, un […]

  10. loryloo Says:

    Cu asa pledoarie „Misiunea mea a fost să iubesc”…. eu una nu te-as condamna decat la a avea parte de iubire eterna… Si-s fata serioasa, viitoare jurista, doar stii😀

  11. alunelul Says:

    minunata poezie…te citesc si nu ma plictisesc niciodata😉


Lasă un răspuns

