Pasageri pentru eternitate


Ne baricadăm în case
Cunoscând ce e tăcerea,
Îmbătaţi de gustul toamnei
Mai înţepător ca berea.

Sufocăm cuvinte goale
Zugrăvite în caiete,
Neştiuţi de lumea toată
Când multiplicăm regrete.

În sertar îmi sunt păstrate
Sentimente şi favoruri,
Divorţat de mine însumi
Pregătit de alte roluri.

Gust din toamnă doar o cană
Presărată lin cu frunze,
Lăsând stropii de iubire
Să se prelingă pe buze.

Lasa-mă să-ţi fiu poveste
Arătându-mi adevărul,
Fii tu Eva mea, iubito
Ispiteşte-mă cu mărul.

Poposit la tine-n braţe
Pasager trecut prin viaţă,
Te invit la dans, în şoaptă
Pe acorduri de romanţă.

Să ne balansăm iubirea
Neglijând orice suflare,
În tramvaiul fără staţii
Care ne va pierde-n zare.

Explore posts in the same categories: Evadare

Etichete: , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

53 comentarii pe “Pasageri pentru eternitate”

  1. Silvia Says:

    Gust din toamna doar o cana…

  2. anny Says:

    „Gust din toamnă doar o cană”

    imi place mult de tot imaginea asta :X

    superba poezia🙂


  3. Aş vrea să pot spune ceva, dar nu pot. M-ai cucerit şi de data aceasta.🙂


  4. […] iar tuturor: Ada, Adela, Altcersenin, Ana Usca, Andrei, Blue Caffe, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Cristi Dima, Cristi Lisandru, Deea, Fosile, Gabitzu, […]

  5. Iranian Poet Says:

    Hello.
    I am Iranian.
    I am poet.
    please visit my blog and send your comment about my poems.

    http://smh-rahemobham.blogfa.com/

    this is my Yahoo ID:

    rahemobham70@yahoo.com

    Thank you
    Seyed Morteza Hamidzadeh

  6. Madalina Says:

    Imi place.. imi place titlul🙂.

  7. Rodica Says:

    Oh,iarasi eterna Eva?
    Nu te plictisisi de dansa?
    Iti ramase pururi…serva?


    • E una din marile obsesii
      Fara finalitate, fara îndoiala
      Trebuie neaparat sa o gasesc
      Sa-i cer într-un fel socoteala.

      De-ai sa ma întrebi cum oare
      Pe Adam l-oi fi uitat,
      Lui n-am sa-i cer explicatii
      Pentru ca-s si eu barbat.

      • Rodica Says:

        Atunci,mai Andrei,
        Iti doresc ferice bordei
        Cu Eva!
        Oare pe unde-o umbla?
        Doar asa,in pijama…
        Iar afara e noapte,
        Sa nu se fi dus prea departe!
        Du-te,nu mai sta
        O cauta,
        Si ea,tot asta vrea!


        • Daca Eva mea asta vrea,
          Atunci de ce se-ascunde
          Afara-i frig si s-a înnorat
          Iar ploaia o s-o ude.

          Se simte vinovata, vad
          E lucru negresit
          Dar nu pot pe asa prapad
          S-o caut.Am racit😦


  8. Si de-am sa mor în cautarea sa
    Veni-va ea la capataiul meu
    Va trece ea prin ce-am trecut si eu
    Sau va uita?

    Caci nemurirea tot din vina ei
    Acum s-a risipit în anii grei
    Si-am devenit un muritor de rand.
    Sa-mi pierd si viata asta scurta, cautand…?

  9. Rodica Says:

    Alege-n consecinta
    De nu vrei suferinta!

  10. ZuZu Says:

    Ce-mi place titlul😡, cred ca ti-am mai zis…dar scri foarte frumos😀

  11. Yana Says:

    Excelent! Esti chiar foarte talentat. Revin de fiecare data cu aceeasi placere aici …Frumos de tot, te felicit din tot sufletul!


  12. Primiti cu critica?😛

    La o prima lectura poezia este una care chiar place si, recunosc, m-am lasat si eu cucerit de ea; la o a doua lectura insa am fust insa usor derutat de varietatea de imagini care nu te lasa sa inchizi ochii si sa te transpui in peisajul ei… nu de alta, dar de la Edenul primordial pana la tramvai distanta e cam mare.🙂

    P.S.: Inca o data, daca criticile mele deranjeaza, poti sa le stergi si nu e nici o suparare – ma intereseaza doar sa stiu ca le-ai citit tu si, poate, ti-au ridicat niste intrebari.🙂


    • Primim, primim.

      Nu am sters niciodata comentariile celor care nu au fost de acord cu mine, mi-au spus ca n-am dreptate sau m-au corectat.Sunt om si am gresit în repetate randuri.Eu chiar le sunt recunoscator celor care se ofera sa-mi dea un sfat bun, mai ales atunci cand îl cer si am nevoie de el.
      Sigur ca citesc toate comentariile,iar chiar daca nu raspund imediat la ele nu înseamna ca nu au importanta pentru mine sau nu le iau în considerare.În ultima perioada am avut mari probleme cu organizarea timpului.Nu m-am plans, dar cred ca pentru unii a fost vizibil.

      Acum partea de „critica”.În primul rand nu exista cuvantul Eden în versuri, ci doar Eva (care dupa cum stii a fost izgonita din Eden, deci nu mai are cum sa fie acolo).Iubirea doar ne mai face sa uitam pentru o clipa cat de departe-i raiul pentru noi.Jocul de cuvinte pe care l-am facut cu Rodica nu se pune, pentru simplul fapt ca face parte dintr-un alt registru🙂 Tramvaiul semnifica drumul pe care îl parcurgem fiecare, îmbratisati fiind, catre sufletul celuilalt „pierzandu-ne”, adica uitand de tot ce ne înconjoara.Un drum exista, ai intuit bine,dar traseul e un pic diferit.Iar acel balans nu-i decat o leganare pentru a da veridicitate intensei trairi.
      Acum ca am dat explicatiile cu pricina, închide ochii si lasa-te cucerit🙂


  13. […] să ofere rime: Vania, Melami, Ada Pavel, Adrian Voicu, Ana Usca, Andrei, Blonda, Carmen, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Diana Alzner, Dispecer Blogosferă, Dumitru […]

  14. Annyella Says:

    Geniale gânduri tipărite,
    Geniale idei expuse,
    Geniale imagini evocate în versuri,
    Genială poezie…

  15. Irina Says:

    foarte frumoasa poeziaaaaaaaa:)


  16. […] pună pe fiul său în Provocare, iar acum punea totul în aplicare, făcându-şi un mare avantaj. O parte a planului era să fie scris un carneţel, după informaţiile din mintea cuiva, şi să i-l… Când tocmai a terminat de scris, a făcut ceea ce trebuia pentru ca planul să continue. […]

  17. altcersenin Says:

    „Sufocăm cuvinte goale”

    „Divorţat de mine însumi
    Pregătit de alte roluri.”

    „Lăsând stropii de iubire
    Să se prelingă pe buze.”

    ‘Fii tu Eva mea, iubito
    Ispiteşte-mă cu mărul.” – metafore ce creaza imagini atat de p[lastice, atat de vii….mi-a placut!

  18. Vali Says:

    Uite un concurs care te-ar putea interesa, pe blogul meu🙂 http://vali-me.com/2010/09/30/concurs-pentru-bloggeri/


  19. Lasa-mă să-ţi fiu poveste
    Arătându-mi adevărul,
    Fii tu Eva mea, iubito
    Ispiteşte-mă cu mărul.

    Mie chiar imi place strofa asta! Mi se pare ca are o tenta erotica foarte subtila…poti sa scrii o partea a doua, bazandu-te pe versurile astea🙂


    • Da.Îmi place tare mult tema erotica, dar folosita ceva mai subtil.Poate chiar acesta a fost obstacolul în a-i aprecia întregul merit lui Emil Brumaru.
      În Risipa de cuvinte se face o trimitere la fel de subtila, asupra recaderii în pacat.

  20. H e r a. Says:

    sper sa o gasesti pe Eva intr-o zi dragule poet,
    cuvinte pentru versurile acestea sunt multe,dar sunt atat de frumoase incat nu reusesc sa le pun cap la cap sa formez o propozitie.
    e enorm de frumoasa,si tu esti foarte frumos🙂 sa nu te uratesti niciodata


    • Eu înca mai sper sa o scoata destinul în calea mea.Adam o putea gasi mai simplu pe Eva.Eu prin aglomeratia din zilele noastre, printre-atatea masti, atatea suflete ascunse dupa un trup seducator, pot sa cad zilnic în ispita .Frumusetea exterioara se pierde cu timpul, ma tem ca nu cumva si sufletul sa treaca prin numeroase schimbari si sa-si piarda din stralucirea, si-asa destul de slaba, pe care o mai are.

      • merylyss Says:

        Stii…exista numai o Persoana care are vederea de ansamblu, restu…bajbaim prin intuneric si ceata in cautarea a ceva care sa ne faca fericiti! Nu-ti face griji….dar cand dai peste cate-un ambalaj frumos(care-ti place)…ai rabdare, multa rabdare…
        mai mult…nu te descuraja legat de stralucirea sufletului, unii oameni au pur si simplu darul de a te face sa devii „the best of you”, sa stralucesti cum n-ai mai stralucit niciodata :)…
        pana atunci, pastreaza-ti sufletul curat si nu uita ca „o raza de soare nu se murdareste niciodata de praful intalnit in drumul ei”🙂

  21. Radu Says:

    Frumos. Mi-a placut faptul ca ai imbinat dragostea cu anotimpul dar si realitatea cu istoria, ador poeziile tale; sunt doar un alt cititor de poezii. Ale mele au cu totul alta tema, sau poate se aseamana… Oricum, succes in continuare, Andrei cu totul !


  22. […] Ei bine Andrei a fost acuzat că poezia de mai jos – stânga (care apare pe blogul lui aici) nu e a lui ci este un plagiat “de acela la modul jenant” după poezia din dreapta, […]

  23. Deyu . Says:

    Foarte frumos ce ai scris tu aici, dragule poet. Nu pune la suflet incidentul cu plagiatul, nu-ti trebuie studii superioare sa-ti dai seama care poezie e cea originala. Spor in continuare si astept sa-ti cumpar volumele candva. Pacat ca Romania nu stie sa-si apere talentele si ca ura ne inunda pe toti.


Lasă un răspuns

