Leapşa la pătrat…şi multe premii


Un set de întrebari de la Gianina (colega, m-am tinut de cuvant) :

1. Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile?
Fac tot posibilul sa nu recurg la practica asta. Mi s-a întamplat, recunosc…

2. Ati primit in ultimul timp o carte drept cadou si, daca da, care a fost aceasta?
Hitler si societatile secrete- Philippe Valode (pentru ca stia cat îmi place istoria)

3. Cititi in baie?
Da.

4. V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte si, daca da, care ar fi fost aceasta?
Un volum de poezii s-ar fi numit „Risipa de cuvinte” probabil. Dar în ce priveste un volum propriu de proza, înca nu am ganduri spre asa ceva. Daca voi trai cat Cioran poate va fi… Am tendinta sa-mi reprosez unele greseli facute, vreau sa ajung la un consens cu mine însumi.

5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi?
Ideea-i foarte buna.Si ultima carte primita cadou tot dintr-o colectie face parte.Problema suntem noi, care citim din ce în ce mai putin.

6. Care este cartea preferata?
Nu am o carte preferata.Am citit carti bune, care mi-au placut si carti mai putin bune,pentru ca trebuia. Dar rareori fac asemenea compromisiuri si repercusiunile nu au încetat sa apara.

7. Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea?
Obisnuiesc sa nu…

8. Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?
Unul din cei doi autori pe care as fi vrut cu toata ardoarea sa-i cunosc din pacate nu îl voi întalni prea curand pentru ca nu mai este printre noi, iar celalalt…

9. Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine?
Recomand o carte buna celor care ma întreaba, îmi formez pareri, dezvolt consideratii fata de autor.

10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi?
Multe. De la o recomandare a unui prieten sau numele autorului, pana la principalele idei ale cartii ( ma interesez în general despre subiectele abordate în carte, dinainte).

11. Care credeti ca este o lectura “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca?
Biblia. Fiecare ar trebui sa o citeasca macar o data în viata si sa retina pe cat posibil învataturile ei.


12. Care este locul preferat pentru lectura?
Acolo unde-i liniste si pace. Unde glasul nu patrunde si sufletul poate sa strige.


13. Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste?
Cand scriu pot sa ascult si muzica, dar cand citesc nu.

14. Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic?
Îmi obosesc ochii repede.

15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate?
Si, si. Sincer nu-mi permit sa-mi cumpar absolut orice carte îmi doresc sa citesc.


16. O carte este pentru mine… Cum ati descrie o carte?
O carte va fi întotdeauna o parte din sufletul celui care a scris-o, pentru ca numai cu sufletul poti scrie o carte.

***

Si înca 10 lucruri care îmi plac…Aici m-am hotarat sa rastorn leapsa si sa spun 10 lucruri neplacute dar de care ma lovesc zi de zi.Voi scrie pe viitor si despre lucrurile care-mi plac.

01.Galagia
02.Muzica data la maxim pe strazi 
03.Prostia
04.Nepasarea
05.Inconstienta
06.Egoismul
07.Fatarnicia si oamenii care-si schimba principiile dupa cum e vremea
08.Minciuna
09.Nedreptatea
10.Lipsa de respect- toti suntem oameni si toti avem drepturi indiferent de varsta.


Am si niste premii primite de la Adela, Chocolate Follie, Grapefruits si Miscellaneous, ceea ce înseamna ca ma citesc, macar din cand în cand si le sunt recunoscator. Eu ofer premiile tuturor cititorilor fideli, care au dorit sa revina pentru a-mi citi gandurile si a fi mai aproape de mine. Sunteti singurul motiv pentru care blogul asta a trait pana acum si împartasirea gandurilor mele vreau sa fie cel mai de pret castig pentru voi, va multumesc!

Explore posts in the same categories: Realitate.

Etichete: , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

16 comentarii pe “Leapşa la pătrat…şi multe premii”

  1. ZuZu Says:

    Esti un cititor inrait, felicitari ;;) mie nu imi place sa citesc carti, nu ma atrage nam ce sa fac…cand spun ca vreau sa citesc ma pun in pat si deja ma gandesc la alceva ;))


    • Daca as avea timp,poate te-as putea face sa-ti schimbi parerea.Cred ca nu ai gasit înca o carte pe gustul tau si te-ai multumit renuntand.O carte trebuie citita din placere, fara sa vezi asta ca pe un efort. Uite, mai da o sansa lecturii.Spune cum ai vedea tu o carte perfecta si noi toti de-aici îti vom recomanda o singura carte pe care sa încerci macar sa o rasfoiesti.Sunt carti în care autorul a lasat o umbra de mister la începutul lor, tocmai pentru a face si mai curios cititorul, dar fara intentia de a plictisi.Unora le place ca actiunea sa înceapa imediat.O asemenea carte îti trebuie tie pentru început.


    • Pentru premii banuiesc.Mersi!
      Îti ofer si tie unul.Nu mi-a placut sa nominalizez, nu vreau sa-mi fac dusmani.Pur si simplu le-as împarti cu toti🙂

      • Rodica Says:

        Pai acum de ce ai nominalizat?😛
        Nu-ti face dusmani….😛


        • E o discutie în particular. Cine mai citeste comentariile în ziua de azi🙂 ?
          Oricum, premiile sunt sigilate si fiecare are partea lui.Nimeni nu ramane pe-afara.Lipseste bradul, altfel atmosfera Craciunului era completa. Poate atunci nu va mai pregatesc alte cadouri😛

          • Rodica Says:

            Normal,vei fi pregatit sa le desfaci pe ale tale😛

          • dionisa Says:

            Unii cred ca citesc doar comentariile…🙂
            Sa iubesti cartile… e un sentiment asa de special, e ca si cum ai simti ca iti apartine doar tie o lume intreaga, care poate fi intim a ta dar o poti si impartasi cu altii… o sa preiau leapsa ta intr-o zi doar ca sa le aduc cartilor inca un omagiu.

            Cat despre lucrurile care nu iti plac… e ceea ce nu place in general, ceea ce ar fi bine sa nu existe dar nu e posibil… insa, realist vorbind, desi nu ne plac, lucrurile astea fac parte din viata noastra de zi cu zi. Nu cred ca e om care sa zica ca traieste total inafara lor…

            Numai bine.


  2. Ma cam ocoleste în ultimii ani Mos Craciun.Zice ca îi spun „mos” si nu am respect fata de persoanele în varsta. Sa fur cadourile altora nu ma pricep, dar i-as putea îndupleca pe copii poate, sa le spun ca darurile primite de ei nu sunt atat de frumose si mi le vor da mie…

    • dionisa Says:

      Insa, tocmai pentru ca e ” mos ” e intelept si stie asa de bine sa vada dincolo de aparente, in suflet. Stii vorba aia care spune ca ce-i al tau e pus deoparte, nu-i asa? Poate e chiar asa.


      • Frumos ai descris universul cartilor, o lume într-adevar captivanta adeseori.Leapsa o poti prelua oricand doresti, esti invitata mea.Lucrurile amintite stiu ca nu sunt placute nimanui dar mi se par elementare si de bun-simt.Nu cred ca cer prea mult unui om prin aceste lucruri, ele vizand în principiu conduita morala a unei persoane.
        Întelepciunea nu o pot calcula în functie de varsta.S-a creat o perceptie total eronata cum ca un om în varsta e mai întelept.Experienta prefer sa o masor în deciziile pe care un om este capabil sau mai putin capabil sa le ia. „Ce-i al tau e pus deoparte” da, sunt de acord cu expresia asta.Destinul ne mai da din cand în cand o palma si ne mai culca la pamant dar si suficiente resurse si destula putere sa ne ridicam si sa ajungem mai sus decat am fost, acolo unde ne e locul.


  3. Stii deja ca te apreciez mult pt lecturile tale si pt felul cum scrii :* si doar atat iti pot spune: e bine daca iti place istoria, o sa ai mare nevoie de ea la bac! :))

  4. ana Says:

    indoi colturile mai tot timpul…citesc marquez acum…
    nu m-am gandit sa scriu ca nu am talent….
    sotia imi recomanda carti
    citesc in liniste

  5. ana Says:

    stiu ca este lipsa de respect dar o fac…


Lasă un răspuns

