Decepţia, ultima carte a vieţii


Am zugravit peretii inimii azi- casa e gri de sus pana jos. Fiecare atriu si ventricul întrebau de tine. Camera ta am transformat-o în magazie. Voi strange acolo toate vechiturile pe care nu m-ai lasat niciodata sa le arunc. Primele noastre scrisori, jurnalul tau, primele fotografii împreuna…sunt toate acolo, chiar daca tu nu mai esti.Usa din spatele casei va ramane deschisa oricum. Nu,nu cred ca ai sa te întorci, dar poate ma vei vizita din cand în cand, poate cafeaua de dimineată nu va avea acelasi gust fara mine sau poate retina ta se va plicitisi sa inventarieze aceleasi imagini, de la ultimul etaj, cu aceiasi vecini obositi ce vin si pleaca în graba la munca.
De cand ai plecat am tras draperiile si am stins lumina. Voiam sa schimb ceva, simteam ca înnebunesc asteptand de unul singur apusul. Si tu esti singura vinovata pentru asta! Mi-ai împrumutat tabieturile tale mintindu-ma ca sunt numai pentru o perioada scurta de timp. Acum tarziu observ ca ai fost femeia care m-a facut sa nu mai ma satur de viata… si culmea,ai aparut tocmai cand imi doream mai tare sa mor.Probabil viata nu-si jucase si ultima carte: deceptia.
As fi putut sa iau notitele tale si sa rescriu povestea noastra. Pot chiar sa modific sfarsitul, doar e romanul meu. N-am fost adeptul SeFe-urilor, nu-mi plac de nicio culoare. Dar spune-mi tu, cum as putea sa te descriu, cumva,ca nimeni sa nu creada ca exagerez. Trebuie sa atasez romanului o fotografie, o chestioara cu tine, e singura solutie ca cineva sa-si dea seama ca nu sunt un amarat de fantezist care fabuleaza doar-doar si-o vinde romanul.
Stiu ca în suflet ma vei crede capabil de asta, însa în gandul tau ma vei implora sa te uit. Dar nici daca vreau,nu pot. Amintirile ruginesc,dar nu mor.
Continui sa traiesti în visele mele, iubirea noastra e mai vie ca oricand. Ieri,pe cand erai în bucatarie m-am furisat în casa si am presarat frunze rosii de trandafir prin camera si tot patul era un imens covor de petale. As fi pregatit si sampania si lumanarile, dar alarma m-a trezit în dimineata aia prea devreme […] Nici tranchilizantele nu-si mai fac efectul, durerea lasata e la fel de mare,desi aparent ranile s-au vindecat, e doar o amagire a starii mele depresive.
Ceasca si farfurioara sunt tot acolo pe masa, unde le-ai lasat ultima data. Pastreaza înca amprentele tale si gustul tau…si aroma de visine coapte.

***

Acest text a fost facut în urma cu ceva timp si l-am postat asa cum a fost scris initial, fara completari sau rectificari, ca dovada ca nu voi uita niciodata pe cine am iubit si ca nu-mi reneg trecutul.Singurul lucru pe care mi-l reprosez e ca nu am putut învata ce e iubirea înainte ca viata sa-mi învete toate slabiciunile.

De mi-ai fi spus, de-as fi stiut
Ca fericirea sta într-un sarut
N-as mai fi plans, n-ar mai fi curs
Atatea lacrimi nu s-ar fi pierdut…

Explore posts in the same categories: Ganduri

Etichete: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

36 comentarii pe “Decepţia, ultima carte a vieţii”

  1. Anchu Says:

    frumos…am ramas pur si simplu fara cuvinte…

  2. Rodica Says:

    E exact cum a gandit ca trebuie sa fie…exact la fel….


  3. ”De mi-ai fi spus, de-as fi stiut
    Ca fericirea sta într-un sarut
    N-as mai fi plans, n-ar mai fi curs
    Atatea lacrimi nu s-ar fi pierdut…”

    Corect!!!!!!!!! De mi-ar fii spus :((


    • Nu înteleg ce ne determina sa alegem uneori tacerea.Ea doare cateodata mai mult decat orice alt cuvant. Daca am sti cu totii cat ranim prin tacerile noastre, pana si gandurile le-am împartasi cu cei de langa noi…si poate nu o sa mai doara asa rau.


    • Citeam undeva urmatoarea idee, strofa din poezia ta mi-a adus aminte de ea : „ESTI FERICITA? Toate turnurile din lume se prabusesc pt ca nu ne pasa indeajuns de aceasta intrebare” ( am citat din minte, e posibil sa fi modificat fara sa vreau anumite cuvinte). As modifica un pic partea cu ” nu ne pasa indeajuns”… poate suntem prea orbiti de fericirea/iubirea noastra pt a observa nemultumirea persoanei de langa noi….

  4. ANM Says:

    frumos…nu mai am cuvinte. foarte frumos

  5. ZuZu Says:

    ”Amintirile ruginesc,dar nu mor” de aceea trebuie sa ti minte doar lucrurile placute petrecute in compania unei persoane,indiferent daca acuma poate iti este dujman,astfel nu vei regreta niciodata nimic🙂

  6. altcersenin Says:

    „Amintirile ruginesc,dar nu mor.” – asta cam asa e – amintirile nu mor, dar ruginind, erodeaza speranta, cazand greoi pe suflet suflet

  7. gisellemicle Says:

    Ce pot sa spun… De bravo, cred ca te-ai plictisit deja, ca m-a impresionat…. nu cred ca e greu de ghicit, dar tre sa zic ceva ca nu pot sa tac.
    Deci zic…no comment. Mai mult nu gasesc in creierasul meu micut.

  8. Malli Says:

    cate „magazii” vor mai fi…
    felicitari, mereu imi face placere sa te citesc!


    • Nu vor fi multe magazii, pentru ca oamenii nu pot fi înlocuiti asa usor. „Odata ce ai incercat zborul, vei pasi pentru totdeauna pe pamant cu ochii ridicati spre cer, acolo unde ai fost, si vei dori mereu sa te intorci.” spunea Leonardo Da Vinci.Tot asa si cu iubirea, a doua oara vei fi alt om, vei iubi altfel si vei încerca sa nu mai repeti aceleasi greseli dar mai ales vei privi iubirea altfel, orizontul tau se va largi…
      Dintr-o casuta cu doua camere acum una tine loc de magazie, cealalta…a ramas.Sa o transform si pe aceea-n magazie?

  9. Ciocolatika Says:

    Un suflet sensibil si plin de iubire .

  10. roxs Says:

    Mult prea frumos.


  11. […] din blogosferă: George valah; Theodora0303; Alexandrescu Daniela;  Andreihappyday; Andrei Mogan; Arici de mare; Astra Română; Banca viselor; Baricada;  Blogul cu mobilă; Blog […]


  12. […] cu deosebită căldură: Alexandrescu Daniela;  Andreihappyday; Andrei Mogan; Ana Usca; Arici de mare; Astra Română; Banca viselor; Baricada;  Blogul cu […]


  13. […] să fiu niciodată Stâlp de sprijin la Casă, Sau aşezat undeva într-un colţ de Masă, Pe ea să pui un Blid de pământ, […]

  14. CristiShady Says:

    Nu stiu ce sa mai zic .. Iubirea ne orbeste si ne lumineaza in acelasi timp.


    • „Într-o dragoste adevărată trebuie să fii puţin sclav pentru a fi liber, adică să nu mai vezi nimic în jur.” înca un citat al lui Octavian Paler.Ai dreptate, iubirea e un contrast de trairi…

  15. Roxana Says:

    Imi place mult titlul…

  16. ANM Says:

    […] Şi..involuntar am ajuns cu minte în altă parte. Apoi mi`am adus aminte de postul lui Andrei şi de răspunsul lui la comentariul […]


  17. […] Şi..involuntar am ajuns cu minte în altă parte. Apoi mi`am adus aminte de postul lui Andrei şi de răspunsul lui la comentariul […]

  18. zizinica Says:

    Ai dreptate. Amintirile nu mor niciodata:D. Recunosc ca nu eram prea hotarata sa citesc insa mi-a placut inceputul… si apoi n-am mai putut sa ma opresc:). Sunt niste comparatii … minunte. Si .. daca ajungi sa treci printre ele realizezi ca doare. Oricum, nu asta conteaza. Mi-a palcut, enorm.🙂


    • E un articol vechi, ma întreb daca le-ai citit si pe cele noi.Ma bucur ca ai stationat o clipa pe strada mea încercand sa-mi întelegi cuvintele.Nu sunt aici sa ameliorez durerea, eu pot sa vindec numai daca ranesc înainte…

  19. zizinica Says:

    Da, le-am citit si pe cele noi. Insa asta mi-a atras privirea… si sufletul🙂


    • Atunci îti fac o invitatie deschisa.Oricand esti binevenita aici.Pentru aproape orice durere exista tratament.Multi privesc în oglinda si multumiti de ce vad nu se mai îngrijesc de suflet.

      • zizinica Says:

        Cu siguranta o sa mai terc pe aceasta strada. De tratament, nu stiu ce sa zic, probabil asa e:). Si da, din pacate ai dreptate de cei care privesc in oglinda….


Lasă un răspuns

