La periferia sufletelor



Cand eram mic aveam un singur vis, voiam sa devin curcubeu.Acum sunt doar un pieton pe o strada periferica si fara semafoare, care umbla din poarta în poarta cautand un suflet deschis.N-am nevoie de buletin sau permis, eu sunt omul fara identitate.

Mai aud la intervale de cateva pulsuri vocea mamei strigandu-ma sa vin înapoi.Gustul copilariei înca-i fraged pe limba, iar viata asta, cu iz de baba-oarba, în care toti alergam legati la ochi spre o lume a noastra, doar ea s-a prefacut într-un curcubeu sinistru.ROGVAIV-ul l-am înlocuit cu nuante de gri din lipsa creioanelor colorate, iar castile redau de trei zile acelasi „Für Elise” parca neobosit.

Pentru o vreme am încercat sa-mi numar pasii, dar ma opream printre copaci si discutam cu ramurile lor, iar cand s-o iau din loc ma împotmoleam în amestecul de ganduri.Si amintindu-mi de atatea greseli ma mai izbeam de cate-un chip al unui fost amic, sau al unei foste prietene, care acum m-au uitat.Am avut multe idei despre ce înseamna „rautatea oamenilor” dar ce-am trait întrece imaginatia oricarui fantezist.Si nu ma grabesc sa divizez lumea în bune si rele, nu vreau sa dau verdictul unui om pentru numai o fapta.

Au fost blocuri de piatra pe care a trebuit sa le sparg, si ziduri reale de ura care mi-au umbrit tamplele.Trebuia sa fiu mai pasiv, dar stiam ca viata e scurta, iar daca azi taci, maine gura ta va fi pecetluita de tacerea de ieri…
Si sunt momente în viata cand satul sa te lupti cu tine însuti, declari razboi întregii lumi, de unul singur,fata în fata cu ei, fara arme,fara planuri si ciuruit de cuvintele lor dar fara nevoia de a cere ajutor, fara gandul de a renunta.Viata e doar o improvizatie, suntem pusi în fata unor circumstante fara drept de apel, doar un joc pentru privitori si o cursa continua pentru concurenti.Daca reusesti sa ajungi la
finish, vei vedea o pancarta mare scrisa doar pentru tine: Ai reusit, felicitari, te-ai calificat pentru urmatoarea runda!

Explore posts in the same categories: Ganduri

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

31 comentarii pe “La periferia sufletelor”


  1. E prea devreme să fii doar „doar un pieton pe o strada periferica si fara semafoare”. Mult prea devreme. Nu mai eşti „mic”, dar încă poţi să fii „un curcubeu”. Trebuie doar să te laşi să fii. Cât nu este prea târziu. Dar eşti, cu siguranţă, o rază de soare.🙂


    • Daca voi continua sa sper, cred ca voi iesi candva de pe strada periferica si ma voi îndrepta usor-usor catre „centrul orasului”. Problema mea a fost ca nu am avut întotdeauna suficienta încredere în mine si nici nu au fost destui oameni sa creada în mine, asa ca de teama esecului pana acum am ramas un simplu pieton.

  2. anny Says:

    foarte frumos

    „ROGVAIV-ul l-am înlocuit cu nuante de gri din lipsa creioanelor colorate, iar castile redau de trei zile acelasi “Für Elise” parca neobosit.”

    partea asta mi se pare geniala😡

  3. Rodica Says:

    Stii?Uneori astept sa se opreasca jocul si sa iasa careva de undeva cu un tort si sa-mi spuna(„La multi ani!Te-ai descurcat minunat!)…imi tot vine in minte The Game din 1997 cu Michael Douglas….
    Si,mai schimba melodia aia…pune ceva mai vesel,sa zicem,asta:


    • Eu nici macar nu mai am pretentii la tort.Cat de dulce sa poata fi pentru a sterge gustul amar lasat de timp? Si aici vorbind în general, nu stiu daca toti am putea trece asa usor peste toate. Sincer am observat ca eu pot, dar îmi ia o vreme sa ma obisnuiesc pentru fiecare schimbare.

      Schimb si melodia, dar nu pot renunta si la clavecin (daca nu o se se vada, editez si pun link🙂 )

  4. Gabriel Says:

    Superb……e geniala postarea…….si sunt de acord cu Noaptebunacopii…e prea devreme sa fii un simplu pieton……poti oricand deveni un curcubeu


    • Nu poti sa reusesti într-o zi sa te transformi dintr-un mic fascicul de lumina într-un curcubeu.Usor-usor, cum am spus…Nu mi-am pierdut încrederea, din contra, au fost perioade si mai nefericite pentru mine si viata nu-ti da asa mult timp sa te bucuri de reusita, e ca un joc fara sfarsit unde zambesti ca ai mai avansat un nivel, dar descoperi ca realizarea ta e doar o picatura într-un ocean.


  5. […] spaime permanente. Petalelor din om… versuri într-un… ochi de mură! Andrei îmi spune cum cursa continuă, spre acelaşi finish incert… E încă vară!, pare să strige […]


  6. Gandeste-te ca poate destinatia nu are nici o valoare si tot ceea ce conteaza este bucuria drumului.🙂


    • Daca voi avea tovarasi de drum care sa ma înteleaga ma voi bucura din plin si de însemnatatea drumului.Doar ca uneori stau si ma întreb, spre ce ma îndrept? Oare cati vor alege drumul asta? E oare alegerea cea mai buna?


  7. […] bulevardul cu bloguri, recomand să-i citiţi, când aveţi timp şi pe Ada, Agnes, Altcersenin, Andrei, Blue Café, Bogdan, Brad, Caius, Cammely, Carmen, Cati, Collector, Cristi Dima, Cristi Lisandru, […]

  8. Anchu Says:

    Uneori detinem undeva ascunse in sufletul nostru nistre creioane, ale caror culori nu li s-a inventat inca numele. Atunci cand totul pare lipsit de sens, cauta-le si coloreaza-ti visele cu ele. Culorile tale le va da un sens, iti va da tie un sens.


    • Chiar acele creioane colorate despre care vorbesti tu, mie îmi place sa le numesc vise. Ne mai „coloram” tristetile cu ele, încercand sa dam mai multa putere gandurilor noastre,sa ne dam noua un impuls. Dar vezi tu, daca sufletul ar avea culoarea negru, nici în urma amestecului nu ar rezulta o culoare prea vesela.

  9. marya Says:

    imi place enorm de mult ce ai scris si ma ragasesc in postarea asta atat de mult….
    oricat de multe creioane colorate am avea viata nu poate fi mereu un „curcubeu”…


  10. wow,tu chiar ai talent.În timp ce citeam mi-am amintit fără să vreau la un personaj dintr.o lectură de demult-La Medeleni.Dănuţ parcă se numea personajul,iar ideea era asemănătoare,dar tu ai transpus-o în propriul tău stil.
    Felicitări şi sper să reuşeşti în domeniul ăsta,în caz că eşti interesat:)


    • Tare as vrea sa ma transform în vizionar si sa prevad aparitia fiecarui curcubeu.
      Chiar daca as lua cartea lui Teodoreanu sa o rescriu ar fi cu totul alta.E firesc sa aiba fiecare propriul stil de a scrie,ceva cu care sa se diferentieze de ceilalti.Acum depinde si cat de tare iubesc si cititorii stilul celui care scrie…


  11. @Marya: Ba tocmai, ca daca stim sa le folosim, putem sa facem in asa fel incat fiecare clipa sa fie un curcubeu.😉


  12. E normal sa mai avem si momente pesimiste, sa mai ploua. Dar dupa, ar trebui sa apara si curcubeul…Nu putem avea o viata colorata in permanentza; sa recunoastem – ne-ar durea ochii! Dar nici gri si intunecata nu poate fi – nu suntem orbi. Incearca sa treci peste momentele grele si sa asteapta-le pe cele frumoase, invata sa te bucuri de ele. La varsta noastra e atat de simplu…🙂


    • În asteptarea momentelor frumoase ne mai consolam si cu prezentul, pana la urma doar el e real.Viitorul pentru unii ramane la stadiul de utopie, iar trecutul pentru prea putini înseamna un bun prilej de aducere-aminte.Mai sunt nostalgici printre noi,dar asta nu-i o stare permanenta, e precum curcubeul…
      Ploile de vara trec repede, dar ce te faci cand o ploaie îti inunda sufletul? Cat timp sa mai treaca iarasi pentru a se colora decorul?
      La varsta noastra pare mai simplu sa trecem peste greutati pentru ca familia ne sprijina si sta aproape de noi. Dar de ce nu ar putea fi la fel de simplu si atunci cand mai crestem?

  13. adriana Says:

    Frumos! Eu inca mai vorbesc cu copacii…Iar tu, esti cu siguranta un curcubeu. Iar un curcubeu apare ades la periferie decat in centru…noroiul naste nuferi…


Lasă un răspuns

