Decizia îţi aparţine!


Propun pentru astazi un mic „joc”.Nu cred ca strica nimanui din cand în cand un exercitiu de imaginatie,asa ca hai sa încercam sa demonstram cat de inventivi putem fi si sa vedem daca reusim sa „pacalim moartea”.
Ideea ar fi urmatoarea.Se considera ca v-a venit sfarsitul si pentru ca ati fost cuminti si ati trait cumpatat, aveti deosebita onoare si totodata obligatie de a lua pe cineva cu voi.Aveti o ora sa decideti pe cine condamnati la moarte prin decizia voastra. Nu conteaza varsta si nimic altceva, singura conditie impusa e ca sufletul celui ales de voi sa apartina tot unei fiinte umane.
Deci, sa ne gandim…Pe cine am putea alege ?
-Sa fie cineva drag, de care nu ne putem lipsi? dar totusi pe pamant vor fi multi altii care vor avea nevoie de acel cineva.
-Sa fie cel mai mare dusman?  alegandu-l pe el va fi mai putina rautate în lume, dar va trebui sa-l suportam apoi o eternitate…si nici asta nu ar fi prea comod.
-Sa fie cea mai neînsemnata persoana? nimeni nu-i va simti lipsa, dar totusi e nedrept sa-i rapesti cuiva, care nu a facut nimic pana acum cu viata lui, sansa de a se realiza într-o buna zi.
Nu e absolut necesar sa va justificati optiunile (veti face asta numai daca doriti).

Astept raspunsurile! 🙄

Explore posts in the same categories: Evadare

Etichete: , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

37 comentarii pe “Decizia îţi aparţine!”

  1. miscellaneous11 Says:

    No, ți-ai găsit ! Totuși, Andrei, trebuie să spun … wow ! Foarte faină ideea !😀 Având în vedere că nu aș fi epuizat nici una din variantele tale, dețin răspunsul perfect, lăuda-m-aș.😀 Deci … având în vedere că eutanasierea nu e legală peste tot ( sau aproape niciunde, nici nu știu ) aș lua un om care se chinuie să moară, pentru a-i diminua suferința. E, ce zici ? Sunt înțeleaptă, ori ce mama dracului ? :))


    • No, trebuie sa-ti spun si eu ca m-ai surprins un pic.Nu luasem în calcul raspunsul asta.Chiar ma întreb: oare tu chiar le-ai planificat pe toate, e vreo întrebare la care sa nu ai un raspuns pe masura :)) ?

      • miscellaneous11 Says:

        Try me ! :)) Eh, serios acum, nu, dar gândesc prea mult, mi s-a zis. Îmi plac și provocările în același timp, deciiiiiii … de-aici rezultă combinația perfectă. :))


        • Te gandesti îngrijorator de mult, si nu doar la tine.Ma bucura faptul ca nu esti egoista🙂
          Provocarile îmi plac si mie dar am nevoie de motivatie.Da-mi un motiv rezonabil pentru care as face-o si nu mai ma gandesc de doua ori.Uneori gresesc, mai ales ca nu ma consider la fel de calculat ca tine, dar viata se compune si din riscuri.N-as risca însa niciodata sa accept o provocare daca nu ma simt în stare.

          • miscellaneous11 Says:

            Eu n-am nevoie de motivație, o fac de dragul provocării. Bine, asta nu înseamnă că dacă îmi spune cineva să mă arunc de pe Casa Poporului, eu și fac asta …🙂 E ciudat, nu ?, că sunt și calculată, dar și gata să îmi asum riscuri acceptând provocări … :))


          • Pai tocmai, eu pun/îmi pun mereu întrebarea cu ce m-aleg.Uneori doar „exprerintă” nu e un cuvant destul de ispititor pentru mine.E un pic diferita combinatia care te defineste, de obicei se întampla fie ca cei calculati sa se teama de riscuri,fie cei care risca sa nu tina cont prea mult de urmari.

            Dar ai grija,îmi place sa descopar slabiciunile oamenilor :))

          • miscellaneous11 Says:

            Cu ce te alegi depinde de provocare.😀 Câț despre slăbiciuni … am câteva pe-acolo ! :)) Aștept să mi le înșiri când le descoperi😛

  2. Gianina Says:

    Esti cam macabru azi. Dar e interesant subiectul. Nu m-as fi gandit la asta niciodata. Daca tot ai propus „jocul” asta, atunci sa-ti spun si parerea mea. Nu mi-as dori sa iau cu mine o persoana apropiata, iubita, in niciun caz. Oricat de greu ar fi pentru ea sa treaca peste, va reusi si isi va continua viata. Nici pe cel mai mare dusman nu l-as lua cu mine. De ce? 1. La fel ca si in celalalt caz, are si el o viata, poate niste sentimente si nu ma consider Dumnezeu ca sa-l pedepsesc pentru ce a facut. 2. Mai in gluma… n-as vrea sa stea pe capul meu si acolo😀 Prin urmare, ramane varianta la care s-a gandit si miscellaneous: un copil sau un batran ce are o boala incurabila.
    Acum…teoria ca teoria, dar daca ai fi pus in situatia respectiva (stiu, e doar un joc, dar sa presupunem prin absurd) probabil te-ai gandi si la altceva.

  3. Rodica Says:

    Cum in eutanasiere nu cred,adica nu sunt de acord….cum pe cel rau,ii mai ingadui(daca tot mi-e dat sa aleg)sa mai ramana pe pamant,poate se schimba(are si el nevoie de sanse,nu?),…nu-mi ramane sa iau cu mine decat pe cel care ma iubeste foarte mult si eu de asemenea,fara de care nici unuia dintre noi nu i-ar fi bine,aici sau dincolo,si care ar dori sa ma urmeze in regatul mortii….Spun asta,pt ca,nefiind mantuitorul nimanui,nu salvez pe nimeni de la boala,suferinta(familia lui/ei,poate chiar si persoana respectiva sa doreasca sa mai ramana,cu toata durerea ce o poarta).Stii?Niciodata nu e prea devreme,sau la timp sa mori…
    Daca tot mi-e dat sa aleg,macar sa iau cu mine pe cineva care vrea sa renunte la viata de dragul meu…nu sa-l tarasc dupa mine,pt ca asa consider eu….


    • Cred ca aceeasi decizie as lua-o si eu,dar e destul de greu sa gasesti pe cineva care sa moara odata cu tine.Ce te faci daca persoana respectiva o sa înceapa sa te urasca pentru ca i-ai luat dreptul la viata ? Chiar daca cel de langa noi ne spune „mi-as da si viata pentru tine” nu avem garantia ca într-adevar o va face.Iar în asemenea conditii, lipsa de iubire a celui la care tii doare cel mai tare.
      Sa speram ca va întelege decizia noastra, dupa o eternitate de explicatii,asa-i😀 ?

      • Rodica Says:

        Sa stii ca l-as mai intreba inca o data…daca nu vrea,ma duc singura!😛


        • Presupunem ca s-ar razgandi si ar zice „eu mai stai pe-aici o vreme”, cum l-ai întampina la o eventuala reîntalnire..în alta viata :)) ?

          • Rodica Says:

            Cand iubesc,iubesc indiferent de conditii,chiar de mi-e mie foarte rau….si daca l-as lua,se pp ca e mare iubire…nu ma incurc altfel in cuvinte si situatii cu oricine!
            Daca l-as revedea „dincolo”,l-as iubi oricum,chiar daca de data asta cu tristete!

  4. Myriam Says:

    Oare exista persoana care ar muri pentru noi?La sensul foarte propriu al cuvantului,nu cand zicem ca „ah mi-as da viata pentru tine”?Cateodata ma gandesc ca nu.Apropo de a doua intrebare persoana aia,chiar daca ti-e dusman,poate sa-ti fie dusman numai tie si sa fie bun cu ceilalti.Deci pica si asta. Iar ultima,dar nu cea din urma…eu consider ca nu exista persoana neinsemnata.Nu stiu,cred ca fiecare persoana are ceva de oferit lumii,nu neaparat lucruri mari.Pana si lucrurile marunte pot face diferenta..Probabil daca as trai o poveste gen Romeo si Julieta(irelevant,stiu) mi l-as lua pe Romeo meu in ceruri cu mine.Habar n-am:-??


    • Se poate sa existe o persoana care ar muri pentru noi, dar se întampla foarte rar.Fiecare iubeste pana la un anumit punct, dupa care se simte incapabil sa mai faca nici cel mai mic sacrificiu în plus,întrebandu-se tot timpul daca merita.

      O persoana care uraste,indiferent ca uraste o alta persoana sau o suta,nu poate fi numita buna.Nu cred ca daca as muri, dusmanii mei s-ar transforma în îngeri peste noapte,în nici un caz.
      În fata Lui Dumnezeu sigur nu exista persoana neînsemnata,dar în fata lumii,a oamenilor da.Sunt oameni care traiesc numai pentru ei: beau si mananca fara sa aiba dorinta de a lasa ceva în urma sau de a schimba ceva în bine.De acord,fiecare om are puterea sa faca ceva constructiv,dar sunt unii carora le lipseste dorinta de a face.

      Poate într-o zi vei trai o poveste ca a Julietei si vei gasi raspunsul🙂

  5. annemarrie Says:

    Pff..nu as lua in niciun caz pe cineva drag. Va trece peste tragedia mortii mele oricum ar fi. Nici pe cel mai mare dusman.. o fi el dusman dar e prieten altcuiva, ii este drag altcuiva. Pe cineva la intamplare..cineva care ori nu mai are mult de trait, ori urmeaza sa`si ai viata.
    Dar totusi cred ca as renunta la privilegiul de a lua pe cineva cu mine.😀 Prefer sa stau singura o eternitate, decat sa iau dupa mine pe cineva nevinovat.


    • Cineva pe punctul de a-si lua viata e o optiune înteleapta.Conform religiei, sufletele celor care se sinucid nu au voie în rai, iar daca tu ai ajunge acolo va fi sansa vietii lui/ei.Sunt sigur ca multi si-ar dori sa fie în situatia de „alesi”,chiar daca nu de la început, se vor obisnui repede cu ideea,doar ajung în rai🙂

  6. Alex`andra Says:

    eu n-aş lua pe nimeni. ştiu că-n real life sunt a dracu de egoistă,. da’ la faza propusă de tine m-aş limita la propria viaţă, ceilalţi, spre fericirea lor, au ocazia să şi-o continue pe-a lor, de ce nu chiar să şi-o îmbunătăţească.
    oricât l-aş iubi pe EL şi oricât mi-ar fi de greu să trăim separat ( dracu’n ea moarte, până şi-n iubire-şi bagă coada:mrgreen: ) , tot mai bine – vorbă populară ce se aplică aici tare bine – ” unu’n sus şi altu’n jos”.


    • Asa gandesti acum, dar poate pusa într-o situatie reala ai alege totusi pe cineva.Crede-ma, o asemnea sansa nu merita irosita.Si el poate va suferi si se va sinucide (luam cel mai rau exemplu).Atunci nu o sa va mai întalniti niciodata si „unu’n sus şi altu’n jos” veti ramane pentru totdeauna😦


  7. […] Vreau să împart premiul cu Chocolate Follie (să ne vedem din toamnă în București ), Yuri, Dandelion, DianaEmma, Klausen, Tudor, Un nou sens, Andreihappyday. […]


  8. […] de masă, cu-n şervetel înainte, pe care-am desenat, stângaci, un fluture cu aripi roşcate şi zborul […]

  9. anny Says:

    wow tare ideea asta….greu de raspuns totusi…hmm…cred ca o iau pe prietena mea cea mai buna😀 sa radem o eternitate :)) macar asa nu ma plictisesc🙂 ideea e un pic emo, dar o pot face eu amuzanta ;))

  10. CristiShady Says:

    L-as lua pe boc =))) .
    Glumesc, nu stiu ce as face..ori nu as lua pe nimeni, ca nu am dreptul sa rapesc dreptul cuiva la viata, ori i-as spune celei pe care o iubesc ce se va intampla cu mine, si doar daca ea ar fi de acord sa ma urmeze as lua-o cu mn ..Desi prima varianta ar fi cred si cea aleasa de mn.


    • Dupa regulile „jocului” ai voie sa-i iei dreptul la viata unei persoane.

      Boc nu-i o alegere tocmai buna pentru tine în cazul de fata(doar daca vrei sa te sacrifici) ,noi scapam într-o zi de el,dar tu va trebui sa-l suporti mereu.Plus ca cine stie în ce functie se mai baga si pe-acolo si se duce …tot.

  11. Emma Cissy Says:

    Pai, cum sa traiesti singura o eternitate? Si de fapt, cine iti garanteaza ca vei fi singur si ca va dura o eternitate…🙂. E teribila idea… si totusi superba.🙂. Nu pot sa spun pe cine as lua… ( si acum o sa spuneti : de ce naiba ai mai dat comentariu?!). Totusi… L-am dat ca va arat o noua perspectiva : Cine iti garanteaza ce se intampla dupa?


    • Emma,e doar un „joc”.Trebuie sa te supui regulilor si sa-l joci doar daca doresti.Totul se bazeaza pe supozitii.În realitate nu cred foarte tare în ideea reîncarnarii si consider ca sufletul ajunge undeva, si asta pentru totdeauna.Cine garanteaza ce se întampla cu noi dupa? Cred ca faptele noastre ne vor duce mai devreme sau mai tarziu în rai sau în iad.Depinde cat de mult ne-am alterat sufletul.

      Nimeni nu va spune nimic,esti libera sa intri de cate ori doresti si sa comnetezi oricand simti ca e nevoie.

  12. altcersenin Says:

    mda, un fel de capcana jocul tau… dar ce idee! cred ca n-as lua pe nimeni… nu ma simt in drept sa iau viata cuiva, n-as putea…


    • O decizie grea pentru fiecare.De fapt, sunt multe decizii importante pe care alegem sa le luam cu ochii închisi iar dupa sa regretam.În schimb aceasta,poate si pentru ca e ultima sau poate ca e viata cuiva în „joc” ne face incapabili sa optam spre cineva si alegem varianta de a pleca singuri din lumea asta.

      @All: va multumesc tuturor pentru raspunsuri si îmi cer scuze ca v-am supus unor reguli stricte si unei alegeri apocaliptice.

  13. Luigia Says:

    Interesant joc Andrei! Nu mi-ar fi dat prin minte asa ceva nici…MOARTA:)) daca ar fi obligatoriu, absolut obligatoriu…as lua pe cineva care nu ar mai avea sansa la viata: un bolnav de cancer de exemplu in ultima faza. Macar sa stiu ca nu se mai chinuie. Unei persoane sanatoase mi se pare de-a dreptul macabru sa ii iei viata oricat de apropiata ar fi. La urma urmei…doar asta are cu adevarat!


    • Atunci cand pierd pe cineva drag, multi nu mai gasesc un sens al vietii. Nu toata lumea are puterea sa mearga înainte. Pentru unii fiecare pierdere înseamna un motiv în plus sa moara si ei cat mai repede.Si din pacate nimeni nu mai poate fi înlocuit.Si cei dragi care îti vor simti lipsa vor suferi, iar uneori în suflet se duc lupte crancene, peste putina trupului sa înteleaga.


  14. Eu cred ca singurii care ar merge cu noi chiar si dincolo de lumea asta, ar fi parintii🙂 saracii de ei… am auzit atatea mame indurerate care si-au pierdut copiii si spuneau ca mai bine le lua Dumnezeu pe ele… mi se pare cam trista varianta asta, dar asta e adevarul: mamele ne-ar fi alaturi mereu, indiferent de situatie. Si noi le iubim neconditionat, indiferent de cum sunt ele…
    Dar, ca sa mai prezint o alternativa, daca as muri si as avea ocazia de care ai spus tu, probabil mi-as lua cu mine animalul de casa. Pentru ca tot un sufletel este…pentru altii, un catel sau o pisica nu ar insemna nimic, dar eu chiar am tinut la animalutzele mele de companie😦


    • Singura conditie impusa e ca sufletul celui ales de tine sa apartina tot unei fiinte umane, deci varianta alegerii unui animaluţ de companie ar încalca „regulamentul” impus.
      Sunt de acord, parinti sigur ne-ar însoti chiar si dupa moarte.Dar pe care l-am alege? Mama sau tata? Si daca totusi am avea frati, nu e un pic nedrept sa-i luam cu noi pe parinti în asemenea caz ?

  15. Alina Says:

    eu sunt egoista. as alege pe cineva f important pentru mine. totusi e greu sa decid pe cine anume.


    • Cred ca pusi într-o situatie concreta, aproape toti am alege pe cineva drag.Eu am recunoscut ca asta as face, oricat de meschin ar parea gestul meu.
      Îti apreciez sinceritatea!


Lasă un răspuns

