Suntem urmarea deciziilor noastre


Pentru ca nu am mai recomandat de multa vreme o carte si maine-poimaine se termina vacanta, ar fi bine de stiut ca Magicianul lui John Fowles este o adevarata investitie de timp, combinata cu placerea delectarii unui roman plin de mister, scene de dragoste, istorie si arta,toate presarate cu peisajele inestimabile ale insulelor grecesti.Prima oara am vazut recomandarea pe blogul colegutei Loryloo si mi-am promis ca înainte de finalul verii voi citi si eu cartea,atat de laudata si de ea.
Cu o nota de filozofie si cu o detaliata analiza a reactiilor spontane ale firii umane,romanul împleteste puterea deciziei cu vointa hazardului.O scriere deosebit de subtila dar în acelasi timp completata de lectii de morala, aratand ca nu suntem decat urmarea deciziilor noastre.Sunt situatii cand bogatia cuvintelor e mai mult de inutila (ca si în cazul de fata) mult mai bine preferand (cum am facut si în alte randuri cand  am recomandat ceva) sa las cuvintele autorului sa pledeze pentru a le fi recunoscuta valuarea:

„Nu vreau sa te fac sa suferi si, cu cât te doresc mai mult, cu atat o sa te fac sa suferi. Si nici nu vreau sa ma faci sa sufar si, cu cat ma vei dori mai putin, cu atat o sa sufar.”

„Ideea ca ne plac oamenii este o iluzie pe care trebuie s-o pastram în noi daca vrem sa traim în societate.Dar eu am expulzat-o de mult,cel putin cat traiesc aici.Tu vrei sa fii iubit ? Eu ma multumesc pur si simplu sa „fiu”, sa exist.Poate ca într-o zi ai sa întelegi si tu ce înseamna asta.Si ai sa zambesti.”

„Trebuie sa alegi […] Privesti si disperi.Sau disperi si privesti.În primul caz e sinucidere fizica,în cel de-al doilea e sinucidere morala.”

„Dragostea nu este asemănarea dintre două persoane, ci misterul dintre ele.”

„Cu cat întelegi mai bine ce e libertatea, cu atat o pierzi mai mult.”

„Distanele cele mai mari nu sunt niciodata geografice”

„Realitatea era o infinita interactiune.Nici bine,nici rau,nici frumos ,nici hidos.Nici simpatie,nici antipatie.Interactiune.Atat.Opusurile se completau în mod necesar.Printr-un nou fel de cunoastere am aflat ca totul exista.Eram invadat de sensul existentei.Toate celelalte manifestari ale eului erau detalii care duceau spre aceasta stare de aflare.”

„[…] Nu de masca ma temeam caci în secolul nostru, secolul romanelor de anticipatie,suntem prea siguri de realitatea stiintifica pentru a nu fi imuni la teama de supranatural,si nu ne mai speriem de o masca,ci de ce se ascunde în spatele ei.Eterna sursa a tuturor spaimelor,a tuturor ororilor,a tuturor rautatilor: omul.”

„Era clar ca nu se terminase.Alegerea:
Cruta-l pana moare
Chinuie-l pana traieste „


„Am baut pentru colina Sabinelor; mai bine un Horatiu decat zece sfinti Benedicti; mai bine un poem decat 10 000 de predici.”

Explore posts in the same categories: Recomand !

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

11 comentarii pe “Suntem urmarea deciziilor noastre”


  1. ”suntem urmarea deciziilor noastre”
    Suna mult mai aplicat decat ”fiecare om ajunge ceea ce gandeste”
    Hm, da de gandit raaaaauuuu de tot! 🙂

  2. miscellaneous11 Says:

    Si eu citesc acum o carte de John Fowles, dar vei afla de ea cand voi scrie pe blog.:D In orice caz, mi-a atras atentia si Magicianul, prin recomandarea ta, si sigur la urmatoarea ocazie o voi prinde si citi.🙂 Imi plac citatele alese :>


    • Ma bucur ca-ti plac citatele, mai ales ca unele dintre ele,cautand pe google, observ ca nu se mai gasesc în alta parte🙂
      O sa te captiveze Magicianul, iar finalul,cred eu, îti va fi imposibil sa-l prevezi.Si Colectionarul are o recomandare buna,cred ca îmi voi face timp odata si pentru el.

  3. Gianina Says:

    „Magicianul” era urmatoarea carte de pe lista mea. Azi am luat-o de la biblioteca. Bine… ma asteptam la ceva mai micut😀 Dar merge. O sa o citesc zilele astea, dupa ce termin ce am inceput. Sa vedem daca avem aceleasi gusturi.


    • Chiar daca nu am avea aceleasi gusturi, cartea cuprinde,pe langa iubire, mai multe teme si mici subtilitati care trebuie citite cu atentie pentru a putea fi întelese.Nu te astepta la ceva SF, îti voi spune de la început.Dar daca o vei citi cu placere nici nu vei observa ca ai mai dat „înca o pagina”.Probabil voi fi curios daca ti-a placut un personaj în mod deosebit, dar asta ramane de discutat dupa ce termini si tu cartea …

      Apopo, eu am fost ieri la biblioteca si am dus-o😀

  4. Gianina Says:

    Am terminat-o. Si da, mi-a placut. Si da, ar fi in top 10 carti pe care le iubesc daca as avea unul. Personajele care mi-au placut … Conchis, in special, si cu roluri mai micute, June si Jojo. Frumos scrisa si inedita. Eu zic ca e o carte care Trebuie! citita.


  5. Ai terminat-o destul de repede, deci am gusturi bune🙂
    Si eu am considerat ca merita citita,de aceea am si încercat sa-i fac o recomandare cat mai convingatoare.La personaje preferate as alege-o pe Alison,pentru ca ea a iubit cel mai mult,e-adevarat- în felul ei, dar a avut si o sensibilitate pe care prea putine fete o manifesta.
    Pe de alta parte mi-au placut replicile lui Julie si rolul pe care a reusit sa-l joace impecabil.

  6. Anchu Says:

    Cras amet qui numquam amavit, quinque amavit, cras amet!

    E una din cartile mele preferate, care o citeam pe furis in timpul orelor.


    • „Mâine să iubească cel care n-a iubit niciodată şi cel care a iubit să iubească mâine.”

      Sa stii ca dupa ce am citit-o a devenit si una dintre preferatele mele. „Daniel Martin” înca n-am citit, dar cu siguranta John Fowles este un autor care nu trebuie neglijat si cred ca pe viitor voi mai „gusta” din scrierile sale.

  7. Anchu Says:

    Aaa..si Daniel Martin, tot de el…e superr:D


Lasă un răspuns

