Sa vorbim articulat !


Inca de cand am inceput sa vorbesc, mama mi-a povestit ca nu am stâlcit cuvintele.Eram putin rarait,insa doar pentru asta am fost dus la logoped (nu stiu cat m-a ajutat atunci) dar acum nici R-ul nu se mai aude ca pe vremuri…Am o fixatie,e adevarat,imi place sa ma exprim corect si coerent.Nu vin sa dau lectii nimanui,am doar o singura rugaminte.Nu cred ca cer prea mult,daca va rog macar sa incercati.”Fratilor” nu mai spuneti „omu e” sau „capu la” ,nu vedeti,suna exact ca…
Asadar ex. Omu e…destept inlocuiti-l cu E destept omul,sau si mai simplu,pronuntati L-ul de la sfarsit.Asta ca sa nu mai vorbim si de celalalt exemplu.Unde mai pui ca unii se dau mari cunoscatori de limbi straine…
Am simtit nevoia sa scriu articolul tot auzind prieteni de-ai mei vorbind asa.Suntem in anul 2010,secolul XXI,dar limba rom
âna inca provoaca nenumarate victime.

Explore posts in the same categories: Recomand !

Etichete: , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

17 comentarii pe “Sa vorbim articulat !”

  1. Stoicescu Says:

    Atunci am să recomand și eu să scriem limba română corect, iar când zic „corect” mă refer la folosirea diacriticilor. Dincolo de a vorbi, este important și să scriem la un anumit standard. La început e greu, poate fi o pretenție inutilă, însă după câteva zile n-ai să mai poți să scrii fără diacritice.


    • Tastatura mea are ceva probleme,dupa cum probabil ai vazut,litera „â” am scris-o doar de doua ori in articolul de fata- dar stii cum? prin copiere.Ma asteptam sa-mi atraga cineva atentia cu privire la acest aspect,tocmai de aceea am pus-o intentionat de doua ori acolo,lucru pe care nu il mai intalnesti in alte articole,si imi cer scuze fata de cititori,oricat as incerca,nu am rabdarea necesara sa inlocuiesc fiecare litera.Nu stiu daca asta era problema,vei intelege ceea ce vreau sa spun,indiferent ca scriu cu Ă, Â, Î, Ş, Ţ sau nu,insa „problemele” daca vrei sa le numim asa,tratate de mine se refereau chiar la vorbirea corecta.
      Sa nu punem in aceeasi categorie lipsa diacriticelor,care lipsesc in toate posturile-pentru ca problema nu e de azi, cu incapacitatea unora de a vorbi corect.Sa facem o mica diferenta intre imposibilitate si inconstienta.
      Pentru inceput mi-as dori sa nu mai aud atat de multe dezacorduri in jurul meu si cum am mai spus,atat de multe cuvinte nearticulate care,iata cat de urat pot suna in unele situatii.

  2. miscellaneous11 Says:

    In loc de omu e … poti oricand spune „omul este”😛 cu tot cu pronuntie de L ;))

  3. Stoicescu Says:

    Nu, eu nu sunt de acord. Cum de nemții pot să-și scrie limba corect iar noi nu? Nu nu, nu este greu deloc. Nu te pune nimeni să înlocuiești, ci încearcă pe viitor să scrii din start cu diacritice. Și astea sunt detalii importante.

    Cât despre faza cu alții, hai să nu mai reacționăm tipic românesc ”și alții”.

    ”Fii tu însăţi schimbarea pe care vrei să o vezi în lume” ( Mahatma Gandhi )


    • Mai omule,eu scriu cu Ă, Â, Î, Ş, Ţ pe foaia de hartie,doar nu iti imaginezi ca scriu fara diacritice acolo.Ti-am explicat ca tastatura mea nu bate toate litere,adica nu le scrie,pe intelesul tau.Si desigur,sunt detalii foarte importante,mai ales ca si miscellaneous11 tot la fel ca mine a scris…
      Nu am dat vina pe altii.Tu ai citit ce scrie in imagine ? Este o diferenta intre a avea o opinie si a fi prost.Asa e si exemplul dat de mine: e o diferenta intre imposibilitate si inconstienta)una este sa nu poti si alta este sa nu stii.Corect?).Daca imi cumperi slash imi repari tu tastatura,special pentru tine si pentru alti doritori voi scrie cu diacritice.Ok acum, you’re happy ?

  4. Stoicescu Says:

    Era vorba strict de mediul online, se știe că aici sunt problemele, nu pe foaie. Cât despre faptul că tastatura ta nu bate toate literele, există setări. Nici a mea nu are afișate diacriticile românești, dar uite-mă că scriu cu ele. Totul e despre setări, nimic mai mult!

    Am văzut imaginea, dar cred că am înțeles ceva mai mult decât se impunea. În fine…


    • Ai observat ca nu am scris cu „tz” sau alte aiureli cum se obisnuieste in mediul online.Macar sa fie asta singura mea problema,doar sa nu mai aud, si aici ma refer la vorbirea corecta,greselile pe care le-am enumerat mai sus.Daca lipsa diacriticelor in cazul meu e considerata o greseala de anvergura,nici nu vreau sa ma gandesc la modul in care reactionezi la dezacordurile celor din jur-sau din mediul online,daca tot ai adus vorba.

      Legatura dintre tine si imagine tine strict doar de exemplul meu,orice aluzie fiind pur intamplatoare.

  5. Stoicescu Says:

    Nu a zis nimeni că e o greșeală de anvergură. Nu văd de unde să reiasă că am zis asta.

    Nu m-am simțit vizat de în vreun fel de imaginea respectivă.

  6. Zenna Says:

    Ai dreptate, sunt de aceeaşi părere.


  7. […] de orişicare fel, noi ne purtăm, pierduţi şi-nvinşi chiar înainte ca meciul să înceapă, eticheta încasatorului perfect. E singura preocupare în care suntem consecvenţi, dar prin vocaţie, nu […]


  8. Si mie imi spunea mama ca atunci cand eram mica pronuntam toate cuvintele exagerat de corect.
    Astepta si ea un cuvintel mai stalcit dar…nimic. 😀


    • Stiu ca tu ai scris un articol cu privire la frumusetea limbii romane.Cat de bine se inteleg unii cu ea,sau cat de mult ii incurca pe altii.In cazul tau,sunt sigur ca a fost dragoste la prima vedere.🙂


  9. E o problemă serioasă asta, de fiecare dată. Avem o frumuseţe de limbă, iar unii o stâlcesc ca şi cum ar fi foarte supăraţi pe ea şi ar dori să o vadă suferind. Încâ întâlnesc oamenii care nu se exprimă corect şi am vaga senzaţie că numărul lor este în creştere constantă. De mic am încercat să vorbesc cât mai corect cu putinţă, iar după ce am început să înţeleg cum stă treaba cu gramatica am fost un fericit.

    Seară bună să ai!

  10. ambre Says:

    Poate te exprimi tu corect şi coerent, dar fontul şi culoarea sunt de neacceptat pentru cineva care se vrea citit. Scrisul tău firzează ilizibilitatea. Dacă vrei un sfat, încearcă să-l modifici, astfel încat mesajul tău, corect şi coerent, să poata fi şi citit. Dacă nu vrei un sfat, ignoră-mi comentariul.


Lasă un răspuns

