Totul pe o carte,totul pe un vis


Se spune ca la nastere primim pacatul stramosesc.Eh,noi mai primim unul: ala de a fi romani.

Au trecut cateva zile  nebune de cand nu am mai scris.S-au strans multe acolo in suflet,dar nu prea imi sta in fire sa vorbesc in detaliu despre problemele mele.Au fost,unele s-au rezolvat,alte nu.Unele vor avea repercusiuni,altele vor ramane doar simple amintiri neplacute.
In momentul asta exista un singur lucru pentru care mi-as da viata.Nu,nu vorbim despre oameni aici,vorbim de principii.Am convingerile mele de la care nu ma abat indiferent de urmari.Sunt satul de aceeasi gandire invechita: hai sa privim partea plina a paharului,ba nu,de unde atata optimism,cine stie ce se mai poate intampla…Eu zic sa fim realisti macar pana iesim din groapa.Apropo,suntem intr-o groapa cu totii,in caz ca nu ati observat.Ne-am sapat-o singuri,si tot singuri ne-am impins acolo unii pe altii.A fost de ajuns sa cada unul,ca fiecare a mai tras in urma lui inca pe unul si tot asa (suntem romani,deh).Nimeni nu mai e independent in ziua de azi.Depindem de familie,de prieteni,de visele noastre…depindem de cei carora le-am acordat toata increderea.Si din greseala unuia ajung sa sufere toti prapaditii,unii care tot ce au facut a fost sa spere.Oamenii astia au mizat totul pe o carte,pe un singur vis.Nu e prima data in ultima perioada cand ma simt neputincios.”Nu exista nu pot,exista nu vreau.” chiar asa sa fie? Dar cand dorintele noastre depind de altii,de ce apare neputinta ? oricat de mult as tinde spre ceva,o lume in calea mea e prea mult,chiar si pentru mine.
Nu despre asta imi doream sa vorbesc,ce inceracam sa spun e ca din clipa in care depinzi de cineva nu mai esti un om liber.Democratie? pe naiba…mereu se gaseste un ”cunoscator” sa-ti inchida gura,dornic sa atenteze nonsalant la liberatatile tale fundamentale.Spun nonsalant fiindca nimeni nu se mai teme de pedepse.Nu atat de tare incat sa se opreasca din placerile lor sadice de a mai calca pe suflete.Pentru ei nu exista inca pedepse.
Si uite ca am ajuns unde imi doream.Da.Pentru asta as muri.Exista un singur lucru in care mai cred in clipa de fata.Dreptatea.Lumea a ignorat mereu puterea cuvantului(poate voi scrie odata si despre asta) dar nici cu faptele nu s-au omorat si nu au iesit in evidenta decat prea putini.Cum sa ies in evidenta cand ”cunoscatorii” imi spun ce si cum trebuie facut.La mine-i dreptatea,la ei e puterea.Eu am spus ce aveam de spus.Inca mai cred in ceva.Am speranta ca intr-o zi se va face dreptate.Si poate ca intru in randul pesimistilor cand ma gandesc la asta,dar nu ma pot abtine: oamenii L-au rastignit pe Iisus si nici dupa 2000 de ani credinta lor nu a facut progrese,ce sanse am eu,un idealist ratat,sa schimb lumea ? …de unul singur.

Explore posts in the same categories: Realitate.

Etichete: , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

8 comentarii pe “Totul pe o carte,totul pe un vis”

  1. anny Says:

    fiecare dintre noi poate schimba lumea daca se schimba pe el🙂 in acest fel lumea e un pic mai diferita🙂


  2. Nu esti singur.Sunt multi care vor sa schimbe lumea.
    Doar ca trebuie sa ne gasim unu pe altul..

  3. Magykhurin Says:

    Andrei, trebuie sa ne intrebam totusi daca o sa iesim vreodata din groapa. Desi sunt de acord cu tine in privinta realismului cu care trebuie prvita lumea, trebuie sa te gandesti ca unii au nevoie – in mod total absurd – de optimism ca sa ramana in viata…


  4. Te refereai desigur la proverbul:
    „Cu o floare nu se face primavara.”🙂
    Ce floare esti?😉


  5. Ar merge si proverbul ala aici.

    Ce floare sunt ? Asta ma straduiesc si eu sa aflu.Posibil sa fiu una pe cale de disparitie care din pacate,a fost plantata intr-un loc nepotrivit.Poate voi avea noroc si nu va ”calca ” nimeni pe mine…


Lasă un răspuns

