Minciuna.Intre defect si..calitate


Minciuna e o arta.Ca vrei sa recunosti sau nu,se pare ca nu-i asa de usor sa minti.Unii chiar nu se pricep la asta.Am observat ca o minciuna se strecoara cel mai usor printre cuvinte.De cate ori n-am fost mintiti fara sa ne gandim o secunda ca celalalt ne ia de prosti.Recunosc,si eu am mintit dar nu mi-a facut deloc placere.De obicei minti pentru a nu-l rani pe cel de langa tine.Stiu.Adevarul doare.Eu mereu am preferat adevarul cu riscul de a afla ce cred oamenii despre mine.Nu-i inteleg pe cei care fac o pasiune din asta.Din dorinta de a impresiona spun numai baliverne iar la un moment dat ajung sa uite pana si ce au mintit.Mi-e jena mie in clipa aia.Nu din cauza respectivului/respectivei ci din cauza mea.Imi spun ceva de genu: asa ai ajuns? sa oferi incredere oricui.Sa crezi pe oricine.Si da.cred ca merit sa sufar dupa,pentru ca am avut prea mare incredere.
Minciuna are picioare scurte.Serios? le-ai masurat tu? Nu stiu cat de scurte ii sunt picioarele,dar cu siguranta minciuna e de 3 X femeie mai raspandita decat virusul HIV.
Mai spuneam ca minciuna poate fi privita si ca o calitate.De cate ori n-ai scapat ieftin de o cearta cu parintii bagand o scuza penibila,pe care mai in serios,mai in gluma,ei o cred.Sau de cate ori un coleg ti-a cerut sa-i imprumuti bani si l-ai mintit,cu toate ca aveai sa-i dai.Poate nu mai ai incredere ca ii va inapoia.Dar poti sa-i spui? se va supara.Sau daca explici cuiva ca doar atat mai ai si vrei sa-ti cumperi ceva de mancare,o sa inteleaga? Nu toti inteleg.Nu-i ajuti,nu le esti prieten,asa gandesc unii.Unde mai pui ca ai ajuns sa minti,gandind ca e cel mai simplu.Chiar.O fi greu sa minti?
Minciuna te scoate din belea de prea multe ori; eu zic sa o punem undeva la loc de cinste si sa o numim CALITATE.Merita.Din moment ce toti iubesc minciuna asa tare…

Chiar presedintele a castigat alegerile bazandu-se pe promisiuni false.Pe minciuni.

Am putea sa luam exemplul lui ca demn de urmat si sa facem orice e posibil(sa mintim,sa inselam) doar sa ne atingem scopurile.Efectiv mi-a dat de gandit toata chestia asta si am ajuns sa fac o intreaga problema din ea.
Nu-mi place sa dezamagesc.Asa ca evit minciuna.Tot ce spui poate fi folosit impotriva ta,asa era prin filmele americane.Iata ca au dreptate.Evit chiar sa raspund.Evit minciuna totusi.
Fac parte din aceia care considera tot o minciuna faptul ca mi-se ascunde ceva.Poate nu o minciuna rostita.dar intr-un fel,nu tot ma minti?Inselatul e tot o forma a minciunii.
-Nu iubesti pe cineva doar cand faceti sex.Il iubesti tot timpul.Chiar si cand nu e langa tine.
-Nu minti pe cineva doar cand nu-i spui adevarul.Il minti si atunci cand el ti-l cere si tu nu i-l arati.

Toti purtam o masca.Viata a devenit un carnaval.Dar cand vine seara…uitam sa o mai dam jos.Ce sa faci,ne-am obisnuit cu ele.

Explore posts in the same categories: Realitate.

Etichete: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

6 comentarii pe “Minciuna.Intre defect si..calitate”

  1. Mama Dreacu Says:

    Interesant articolul tau. Eu cred ca este un pacat sa minti, dar cateodata minciuna te scoate din incurcaturi si te fereste de interminabile discutii fara sens. Iar adevarurile impartasite, uneori care nu mai pot schimba sau ajuta la nimic, sunt mai bine tinute sub tacere. La acelasi lucru ma gandesc si cand anumite adevaruri pot rani mai multe persoane.Bineinteles ca totul depinde importanta subiectului.

  2. Read.my.mind Says:

    Imi place stilul tau si modul cum imbini ideile ca sa-ti iasa ceva dragut🙂

    Si da, sunt de acord cu tine in ceea ce priveste minciuna, dar pana la urma toti o facem macar o data in viata. Chestia cu mascarea unui adevar crud prin minciuna mi se pare o dovada a lipsei de curaj, insa nu am fost niciodata pusa in situatia asta, asa ca nu pot spune ce as prefera. Depinde de cat de dureros e adevarul ala🙂
    Totodata, sunt unii care fac din minciuna o meserie si expun o imagine atat de deformata a realitatii incat iti provoaca o stare totala de respingere. Exista totusi o legatura intre persoana care minte si persoana care e mintita si atunci, cred eu, ca ambele sunt vinovate fiindca odata ce un individ accepta sa i se spuna minciuni, accepta automat sa traiasca intr-o lume falsa. Ma refer la sintagma aia ‘Imi place sa ma minti frumos’…
    Cu minciunile alea nevinovate nu am nimic fiindca nu provoaca niciun rau nimanui. Este important totusi ca acestea sa nu devina un exercitiu care sa fie practicat zi de zi si care sa devina un defect, o parte din cineva.
    Poate ca vigilenta ar trebui sa fie un antidot impotriva minciunii, caci persoana care minte are anumite reactii, anumite priviri si astfel, ar putea fi depistata.

  3. elgato Says:

    Mda … interesant .Nu comentez dar pot sa spun ca e un articol reusit.Poti sa faci comentarii si sa analizezi orice in viata ,daca ai putina imaginatie si vrei poti sa pierzi nopti cu asta.Imi pare bine ca mai sunt persoane care nu le este lene sa faca exercitii cu creierul ,ca eu unul sunt satul de subiecte discutate in jurul meu.Subiecte fara rost gen:ce mancam ,ce mai mancam ,ai vazut telenovela,hitul manelistului,bla bla
    Sa traiesti spor la exercitiu

  4. Edy Says:

    Recunosc ca acesta este un articol foarte interesant… Dar oare cate minciuni ai spus tu in acest articol?:))

  5. yuri Says:

    Toată treaba cu minciuna e relativă. E greu de explicat şi e şi mai greu de înţeles de ce lumea minte, de ce unii se simt în siguranţă numai atunci când mint sau când omit ceva…
    Da, ai dreptate când spui că a minţi este o artă…trebuie să te pricepi bine la asta ca să îi faci pe toţi să te creadă…din păcate, exersând, în timp, devii din ce în ce mai bun, te perfecţionezi şi începi să depinzi atât de mult de minciuni că nici măcar tu nu mai ştii când spui adevărul şi când minţi.
    Mulţi o fac din cauza nesigunranţei, alţii de frică sau din compasiune pentru cei din jur, alţii din prostie, nesimţire sau idioţenie…oricare ar fi motivul, niciodată nu este suficient de întemeiat pentru a apela la această „opţiune”.
    Zicala „scopul scuză mijloacele” nu se aplică în acest caz.


Lasă un răspuns

